اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

امسال بیش از 100 استارت‌آپ تخصصی در حوزه کسب و کار برگزار می‌شود/ وجود 150 مرکز نوآوری در کشور

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه 150 مرکز نوآوری در کشور وجود دارد، گفت: در سال جهش تولید بیش از 100 استارت آپ تخصصی در حوزه کسب و کارهای نوظهور در تمامی استان‌های کشور برگزار خواهد شد که می‌توان مشکل اشتغال جوانان دانشگاهی را رفع کند.

امسال بیش از 100 استارت‌آپ تخصصی در حوزه کسب و کار برگزار می‌شود/ وجود 150 مرکز نوآوری در کشور

محمد حسین موسی زاده مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان این که در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ مرکز نوآوری در سه استان کشور دارای ایده‌های جدید برای کسب و کار هستند، گفت: یکی از دستاوردهای دانشگاه علمی کاربردی در سال جهش تولید راه‌اندازی استارت آپ‌های تخصصی ویژه کسب و کارهای نوظهور است که در این رابطه تمام استان‌های کشور بر اساس نوع محصولاتی که به صورت بومی در اختیار دارند استارت آپ‌های مختلفی را برگزار کرده و با جذب سرمایه زمینه اشتغال جوانان دانشگاهی را فراهم می‌کنند.

وی افزود: در هر کدام از ماه‌های سال تعداد زیادی از استارت آپ‌ها در شهرهای مختلف برگزار می‌شود به طوری که در ماه مهر ۱۸ استارت آپ، آبان ماه ۳۰ استارت آپ و آذر ماه ۲۳ استارت آپ با موضوعات و ایده‌های خلاقانه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و نخبگان به طور مستمر تا پایان سال برگزار می شود.

* شاهد رشد بیش از ۱۵۰ مرکز نوآوری در کشور هستیم

موسی زاده تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی دارای شرکت‌ها و واحدهای فن‌آور در شهرهای مختلف است که این پتانسیل برای راه‌اندازی استارت آپ‌های تخصصی با مشارکت دانشجویان و تولیدکنندگان بزرگ به صورت مجازی برگزار می‌شود. در واقع این نشست‌های استارت آپی نقش بسیار بالایی در توسعه فناوری دارند به طوری که اکنون شاهد رشد بیش از ۱۵۰ مرکز نوآوری در کل کشور هستیم.

*  به طور مستقیم ۱۵۰ تولیدکننده ایرانی و ۷۰ کمپانی داخلی مشارکت و همکاری مستمر با مراکز نوآوری دارند

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به این که سامانه‌ای را در دانشگاه علمی کاربردی به عنوان مرکز شناسایی کسب و کارهای ویژه و نحوه برگزاری استارت‌آپ‌ها راه اندازی کرده‌ایم، تاکنون توانسته‌ایم ۵۰۰ ایده را از دانشجویان داشته باشیم که خوشبختانه باید بگویم با برگزاری استارت آپ‌ها در استان‌ها و شهرهای مختلف این عدد به ۲ هزار ایده خواهد رسید و این در حالی است که در حال حاضر به طور مستقیم ۱۵۰ تولیدکننده ایرانی و ۷۰ کمپانی داخلی مشارکت و همکاری مستمر با مراکز نوآوری دارند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول