اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مرغوبترین زمین‌های کشاورزی بهبهان برای مصارف تفریحی تغییر کاربری داده می‌شوند

امام جمعه بهبهان گفت: متاسفانه در این چند سال شاهد هستیم مرغوبترین زمین‌های کشاورزی بهبهان برای مصارف تفریحی تغییر کاربری داده می‌شوند و این در حالی است که اقدام لازم جهت مقابله و جلوگیری از این‌عمل از سوی مسئولین امرصورت نمی‌گیرد.

مرغوبترین زمین‌های کشاورزی بهبهان برای مصارف تفریحی تغییر کاربری داده می‌شوند

حجت‌الاسلام سیدقدرت‌الله‌ناصری امام جمعه‌ بهبهان درگفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بهبهان‌ اظهار کرد: مسئولین باید رویکرد مردم در انتخابات ۱۴۰۰ را متوجه شوند، مردم در انتخابات نشان دادند که رویکرد آنها در کشور مبارزه با فساد و عدالت گستری‌است.

وی افزود: دولت مردان باید با عزم جهادی روحیه انقلابی برای توسعه و پیشرفت شهرستان تلاش و با تمام توان با فساد و تبعیض مبارزه کنند.


معیار انتخاب مدیران در دولت انقلابی باید براساس شایسته سالاری باشد

ناصری افزود: مردم به دولت انقلابی امیدوار هستند، مدیرانی که در این دولت عهده دار مسئولیت می شوند باید روحیه جهادی و عزم انقلابی را سرلوحه  خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: انتخاب مدیران باید براساس شایسته‌سالاری و ملاک انتخاب مدیران در دولت انقلابی باید داشتن مهارت، تعهد انجام کار و همچنین روحیه انقلابی و جهادی باشد.

مردم کمبودها را تحمل می‌کنند ولی تبعیض را نه

امام جمعه بهبهان عنوان کرد: دربحث عزل و نصب مدیران و همچنین استخدامی ها باید بر اساس ضابطه و شایسته سالاری انجام شود.

وی در ادامه گفت: مشکل اشتغال را باید با انجام برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از پتانسیل و تقویت نقاط مثبت داخل شهرستان برطرف کرد مدیران باید از توان داخل و استفاده از تمام اختیارات خود مشکل اشتغال را از بین ببرند.

 ناصری بیان کرد:‌ شورای اشتغال و برنامه ریزی شهرستان باید از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی با مهیا کردن زیرساخت های لازم حمایت کامل و جامع را انجام دهد.

 

مسئولین باید موانع تولید را مانع زدایی و نقاط قوت را پشتیبانی کنند

خطیب نماز جمعه بهبهان عنوان کرد: شهرستان بهبهان دارای پتانسیل بسیار خوبی در بحث کشاورزی و دامپروری است، و باید این صنعت تولیدی ازسوی مسئولین شهرستان مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد.
وی افزود: مدیران مربوطه باید به صورت جهادی و مستمر در پی رفع مشکلات کشاورزان و دامداران باشند و نگذارند با کم‌کاری و بروز مشکلات موجب دلسردی و بی‌انگیزگی این عزیزان شود.

 ناصری بیان کرد: عدم حمایت از تولیدکنندگان موجب کم رونق شدن تولید در شهرستان می شود، مدیران باید با سازماندهی تولیدکنندگان و همچنین آسیب شناسی به موقع از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری کنند.


چرا در بهبهان جلوی تغییرکاربری زمین های گرفته نمی‌شود، مسئولین استانی ورودکنند

 

امام جمعه بهبهان اظهار کرد: متاسفانه در این چند سال شاهد هستیم مرغوبترین زمین‌های کشاورزی بهبهان برای مصارف تفریحی تغییر کاربری داده می‌شوند و این در حالی است که اقدام لازم جهت مقابله و جلوگیری از این‌عمل از سوی مسئولین امرصورت نمی‌گیرد و روزانه شاهد‌رشدقارچ‌گونه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به تفرجگاه‌ها هستیم.

وی افزود: خردکردن زمین‌های کشاورزی و تغییرکاربری آن موجب نابودی تولیدمحصولات کشاورزی و همچنین بیکاری در بین مردم می شود.

  ناصری عنوان کرد: مجموعه جهاد کشاورزی و دستگاه قضا باید به صورت جدی پیگیر مقابله با این اقدام باشد و علت اینکه در شهرستان برخورد موثری با خاطیان صورت نمی گیرد را پیگیری کنند.


تاکنون چه اقداماتی برای پشتیبانی و مانع زدایی تولید صورت گرفته است

 

امام جمعه بهبهان اظهارکرد: با قرار گرفتن در نیمه سال ۱۴۰۰ مدیران باید اقدامات صورت گرفته خود را برای حمایت از تولید و اشتغال در سال تولید، پشتیبانی و مانع زادیی بیان کنند.

وی تصریح کرد: شورای اشتغال و همچنین اداره کار و تعاون باید قبل از تعدیل نیروهای پالایشگاه بیدبلند تدابیر لازم را انجام می داد و نیروهای بیکار را با ایجاد فرصت های  شغلی جایگزین سازماندهی می‌کرد.

 ناصری افزود: مدیران شهرستان باید از ظرفیت سرمایه گذارهای بخش خصوصی جهت رفع اشتغال نیروهای تعدیل شده پالایشگاه بیدبلند استفاده کنند و با رفع موانع پیشرو به انجام پروژه ها شتاب بدهند.


مسئولین اختلاف نظر ها را کنار بگذارند

  امام جمعه بهبهان اظهار کرد: حل مشکل اشتغال جوانان باید دغدغه اصلی همه مسئولین باشد و همه‌ی تمام تلاش خود را جهت حل این مشکل انجام دهند.

 وی افزود: کم کاری و سنگ اندازی برخی مدیران در بحث اشتغال را به هیچ وجه نمی پذیرم.

 امام جمعه بهبهان بیان‌کرد: مسئولین شهرستان باید با همدلی و همفکری یکدیگر و ارائه راهکارهای مناسب موانع تولید و اشتغال را از بین ببرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول