اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

حساب شورای راهبردی بندرماهشهر بسته شد/ از اشتغال جوانان بومی در صنایع پتروشیمی قاطعانه حمایت می کنم

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال مسائل مالی پیش آمده از سوی یکی از مسئولین شهرستان برداشت از حساب اعتبارات شورای راهبردی صنایع پتروشیمی شهرستان بندرماهشهر طبق دستور بازرسی کل استان خوزستان جز برای سامان‌دهی شبکه فاصلاب بندرامام ممنوع است.

حساب شورای راهبردی بندرماهشهر بسته شد/ از اشتغال جوانان بومی در صنایع پتروشیمی قاطعانه حمایت می کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرماهشهر، حبیب آقاجری در نشست خبری با اصحاب رسانه بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: در شهرستان بندرماهشهردر بخش‌های مختلفی از جمله آبفا، بهداشت و درمان با مشکلات بسیاری مواجه هستیم که نیازمند تامین اعتباراتی است اما متاسفانه با وجود تخصیص اعتباراتی از محل شورای راهبردی در طول چند ماه اخیر هیچ پروژه‌ای آغاز نشده است.

وی افزود: این مشکل به دنبال مسائل مالی پیش آمده از سوی یکی از مسئولین شهرستان رخ داده که موجب شده است پیرو دستور بازرسی کل استان خوزستان اجازه برداشت هیچ مبلغی از این اعتبارات را جز برای رفع مشکل دفع آب‌های سطحی بندرامام خمینی (ره)نداشته باشیم اما تلاش‌ها و رایزنی‌هایم برای جذب اعتبارات ملی ادامه دارد.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی حمایت از اشتغال جوانان بومی را یک اولویت برشمرد و گفت: از ابتدای فعالیتم همواره تلاش کردم در استخدامی‌های صنایع پتروشیمی با رعایت قانون حمایت قاطعی از جوانان بومی در استخدامی‌ها داشته باشم و اجازه نمی دهم حقی از آنان در این رابطه ضایع شود.

وی ادامه داد:  برای اشتغال 20 هزار نفر نیروی تحصیل کرده بیکار شهرستان پیگیری‌هایی برای آغاز به کار پتروشیمی الماس بندر ماهشهر انجام شده  که با برداشتن این گام و آغاز به کار این پروژه، حداقل ۴ هزار نفر برای احداث این پتروشیمی مشغول به کار خواهند شد.

جذب اعتبار 650 میلیارد ریالی برای بیمارستان 327 تخته خوابه بندرماهشهر

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از تخصیص اعتبار 650 میلیارد ریالی در حوزه درمان بندرماهشهر خبر داد و گفت: به پروژه بیمارستان ۱۶۸ تخت خوابه بندر ماهشهر که  در طول ۴ سال گذشته تنها ۴ ریال بودجه اختصاص داده شده بود خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده در این دوره تعداد تخت ها به ۳۲۷ تخت افزایش یافته و 650 میلیارد تومان برای آغاز مجدد پروژه‌ی احداث آن مصوب کردیم.

آقاجری اضافه کرد: براساس شاخص‌های استاندارد حوزه بهداشت و درمان ایران باید به ازای هر یک هزار نفر 3 تخته خواب وجود داشته باشد، این در حالی است که در شهرستان بندرماهشهر با وجود پتانسیل‌های اقتصادی این رقم 6 دهم است، یعنی به یک نفر نیز نرسیده است. از لحاظ ساختمانی و امکانات پزشکی مراکز درمانی که وضعیت بسیار اسفناک ادارند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم بخشی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان را رفع کنیم از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه در 13 ماه گذشته اخذ مجوز سه دستگاه سی.تی.اسکن در بندر ماهشهر، دستگاه رادیولوژی دیجیتالی بیمارستان راه زینب و درمانگاه تامین اجتماعی شهر چمران و همچنین پیگیری درمانگاه شهید سپهبد سلیمانی در شهرک طالقانی بوده است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مجلس نهم احداث مجتمع آموزش عالی سلامت را پیگیری کردیم و با آغاز مجلس یازدهم نیز اقداماتی در این خصوص انجام دادیم. امیدواریم در ترم آینده این مجتمع با جذب دانشجو در رشته‌ی پرستاری کار خود را آغاز کند.

اختصاص 3 هزار میلیارد ریال برای سامان‌دهی شبکه فاضلاب بندرماهشهر و بندرامام

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به سوالات خبرنگاران در رابطه مشکلات آب‌وفاضلاب بندر ماهشهر و بندر امام‌خمینی بیان کرد: تاکنون ۳ هزار میلیارد ریال بودجه برای فاضلاب بندر ماهشهر و بندر امام مصوب کردیم و برای جذب چند صد میلیارد ریال دیگر نیز در حال پیگیری هستیم. آغاز احداث شبکه فاضلاب شهرک طالقانی و چمران نیز در دستور کار است.

آقاجری در رابطه با طرح شیرین‌سازی آب دریا افزود: کارشناسی برای بررسی شیرین‌سازی آب دریا به شهرستان آمد نظرشان این بود که این کار در منطقه صرفه اقتصادی ندارد. برای حل مشکل آب به دنبال انتقال آب از پشت سد هستیم که بهترین نوع آب است، انجام این کار نیز پروسه طولانی و حداقل 6 سال به طول می انجامد اما در صورت آغاز این پروژه می توان برای همیشه مشکل کیفیت آب این شهرستان را رفع کنیم.

آغاز احداث زهکش برای زمین‌های کشاورزی روستاهای بخش مرکزی بندرماهشهر

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توجه به کشاورزی اراضی بندرماهشهر را یک ضرورت دانست و گفت: زهکشی زمین‌های چمران برای کشاورزان به یک معضل تبدیل شده بود. با کمک صنایع پتروشیمی و جهاد کشاورزی استان خوزستان، احداث زهکش برای زمین‌های کشاورزی ساحل سمت چپ رودخانه جراحی آغاز شده است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: روستاییان عزیز هماره از وضعیت جاده‌ها گله‌مند بودند، خوشبختانه توانستیم برای سامان‌دهی جاده‌های روستایی بودجه‌هایی از طریق وزارت نفت، صنایع پتروشیمی و مبلغی نیز از محل اعتبارات ملی برای ترمیم و آسفالت جاده‌ی روستاهای مقطوع به دب‌امیر، گرگر به گمبزون و بنیوار به هدامه مصوب کنیم که در برخی از روستاها کار آغاز شده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول