اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آب مسئله اول چهارمحال و بختیاری است

عضو کمیته صیانت از آب با اشاره به اینکه موضوع آب مسئله جدی چهارمحال و بختیاری است، گفت: ایجاد هم‌صدایی، بیان دلایل علمی و مراوده و مذاکره با استان‌های همجوار تنها راه حل مشکلات آبی استان است.

آب مسئله اول چهارمحال و بختیاری است

فرهاد رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه موضوع آب مسئله جدی چهارمحال و بختیاری است، گفت: ایجاد هم‌صدایی، بیان دلایل علمی و مراوده و مذاکره با استان‌های همجوار تنها راه حل مشکلات آبی استان است.

عضو کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باید قدرت روابط‌عمومی‌مان را در سطح کشور افزایش دهیم همه باید بدانند مشکل نخست استان ما آب است، باید برای این مشکل اساسی یک راه حل منطقه‌ای پیدا کنیم.

رئیسی با تاکید بر رعایت قانون در مسایل مورد اختلاف در حوزه‌های آبی، اضافه کرد: ما مخالف انتقال آب نیستیم اما ابتدا باید نیاز مردم استان چهارمحال و بختیاری تأمین شود و اگر آبی باقی ماند انتقال داده شود.

وی عنوان کرد: استان‌هایی که درگیر انتقال آب ما هستند اگر همین وقت را برای انتقال آب از دریا صرف می‌کردند تاکنون به نتیجه رسیده بودند.

مردم ما که نباید تاوان اقدامات اشتباه دیگران را بدهند

عضو کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مردم ما که نباید تاوان صنعت فولاد، برنج‌کاری، فضای سبز و دیگر استفاده‌های نادرست استان‌های دیگر را بدهند.

وی گفت: اقلیم چهارمحال و بختیاری دیگر مانند ۳۰ سال پیش نیست، بارندگی بسیار پایین است و همین پروژه‌های عمدتا غیرقانونی انتقال آب عامل بسیاری از مسایل اقتصادی و اجتماعی استان ما هستند.

رئیسی با توصیه به رعایت قانون و منطق در مسایل انتقال آب، تصریح کرد: برخی تریبون‌داران غیرمتخصص اظهار می‌کنند که باید فلان طرح بدون مجوز اجرا شود یا ما اجازه نمی‌دهیم فلان طرح مجوزدار مانند بن بروجن اجرایی شود! در صورتی که هیچ منطق کارشناسی پشت این حرف‌ها وجود ندارد چرا که سرچشمه‌ها در حال خشک شدن است ما حتی آب برای خودمان نداریم برای بسیاری از روستاها با تانکر آبرسانی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: اگر کسی یا کسانی از چهارمحال و بختیاری آب می‌خواهند باید از سر منطق با مسئولان و مردم این استان صحبت کند چرا که در حال حاضر منابع آبی از 20 سال گذشته بسیار کمتر شده و علت تمام این خشکی‌ها بعد از خشک‌سالی و کمبود بارش، برداشت بی‌رویه است.

 نباید بگذاریم مردم وارد میدان شوند/ لزوم هم‌صدایی مسئولان در موضوع آب

عضو کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه موضع مردم در مسایل آبی مشترک است، اظهار داشت: اینکه استاندار بگوید من در شورای عالی آب از مواضع استان دفاع کردم اما آن شورا به حرکت خودش ادامه می‌دهد، قابل قبول نیست و استاندار باید تحرکات بیشتری‌داشته باشد.

وی ادامه داد: ما نباید بگذاریم مردم وارد میدان شوند چرا که این موضوع باعث مشکلات اجتماعی و امنیتی خواهد شد ما باید به مردم این اطمینان را بدهیم که از منافع آن‌ها دفاع می‌کنیم و مردم باید مسئولان را حامیان منافع ملی و استان بدانند.

رئیسی تأکید کرد: عقلا، متخصصان و تحصیل‌کرده‌های استان‌های درگیر با مسایل آبی باید بنشینند و منطقی درباره موضوع انتقال آب صحبت کنند چرا که اگر سرچشمه‌ها خشک شوند دیگر آب برای انتقال وجود نخواهد داشت.

وی بیان کرد: باید شیوه‌های نادرست مصرف اصلاح شود اگر لازم است برخی صنایع منتقل شوند، باید شیوه‌های کشت اصلاح شود، نمی‌شود در قلب کویر صنعت فولاد راه‌اندازی کنیم در حالی که مردم استان مبدأ مشکل آب شرب دارند.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول