اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مشکلات اصفهان در دستور کار دولت قرار بگیرد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بنا به فرمایش رهبر که فرمودند اصفهان شهر علم، دین، ولایت، کار، ابتکار و هنر، فرهنگ و شهادت است، همچنان این شهر با همین القاب باقی بماند و حل مشکلاتش در دستور کار دولت قرار بگیرد.

مشکلات اصفهان در دستور کار دولت قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی صبح امروز در نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد سفرهای یک روزه رئیس جمهور مردمی بوده‌ایم که نشان از عزم و‌ جدیت ایشان در رفع مشکلات مردم حتی در دورترین و محروم‌ترین نقاط ایران است.

دعوت رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از آیت‌الله رئیسی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: رئیس‌جمهور در سخنرانی روز جمعه‌ گفت بر اساس حجم مشکلات استان‌ها ترتیب سفر به آن‌ها انتخاب می‌شود و به ‌عنوان رئیس شورای شهر و نمایندگی‌ از اعضای شورا ضمن تشکر از حرکت جهادی از آیت‌الله رئیسی دعوت می‌کنم در اولین فرصت به اصفهان سفر کند و از نزدیک‌ با حجم مشکلات این شهر که با تقدیم ۲۳ هزار شهید به این خاک ادای خدمت کرده‌اند، آشنا شود.

وی درخصوص مشکلات استان اصفهان بیان‌ داشت: جهان‌شهری که از دیرباز مهد فرهنگ و هنر ایران اسلامی و قطب صنعت بوده اما متاسفانه امروز حال خوبی ندارد؛ در پی خشکسالی‌های متعدد و عدم مدیریت صحیح آب درگیر بی آبی و خشکی زاینده‌رود هستیم که به دنبال آن فرونشست‌های بحرانی و آلودگی‌های زیست‌محیطی هرروز بیش از پیش خودنمایی می‌کند و سلامتی شهروندان را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ خشکی زاینده‌رود علاوه بر مسائل زیست‌محیطی مشکلات اقتصادی را رقم زده است.

نورصالحی خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش رهبر که فرمودند اصفهان شهر علم، دین، ولایت، کار، ابتکار و هنر، فرهنگ و شهادت است، همچنان این شهر با همین القاب باقی بماند و حل مشکلاتش در دستور کار دولت قرار بگیرد.

ایجاد رابطه خواهرخواندگی بین شهرها از راه‌های تقویت دیپلماسی است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان  با اشاره به موضوع خواهرخواندگی بیش شهرها گفت: دیپلماسی شهری به عنوان یکی از ابزارهای نوین، کارآمد و قدرتمند در فضای بین‌الملل است و یکی‌ از راه‌های تقویت دیپلماسی بین شهرها ایجاد رابطه خواهرخواندگی‌است و شهرها به‌دلیل اشتراکات بین‌شان اقدام به عقد خواهرخواندگی بین خود کنند.

حضور عکاسان اصفهانی در نمایشگاه عکس سن پترزبورگ

وی تأکید کرد: اصفهان به عنوان یکی از ۱۰ شهر تاریخی جهان با ۱۵ شهر تاریخی عقد خواهرخواندگی بسته و‌ از ۱۵ شهریور نیز ۲ نمایشگاه عکس در سن پترزبورگ برگزار شده که اصفهان نیز به عنوان خواهرخوانده در این نمایشگاه به عنوان «اصفهان، شکوه معماری ایرانی» و «اصفهان، مهد هنر هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان» شرکت کرده و مجموعاً ۶۰ عکس از عکاسان اصفهانی‌ها است و امیدوارم این فعالیت‌ها ادامه‌ داشته باشد.

نورصالحی در ادامه عنوان کرد: در روز ۱۸ شهریور به اتفاق تعدادی از اعضا شورا، سرپرست شهرداری و تعدادی از مدیران شهرداری از عملیات اجرایی تونل و خط ۲ مترو بازدید داشتیم و در جریان زحمات کارگران قرار گرفتیم.

اجرایی شدن ۳۲ درصد از خط ۲ مترو

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: طبق گزارش ارائه شده ۳۲ درصد از خط ۲ مترو به اجرا درآمده و میزان پیشرفت با احتساب باقی‌مانده عملیات ساختمانی، دپو، تجهیزات و... حدود ۱۲ درصد است و به نرخ امروز بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه این پروژه است.

وی اظهار کرد: شورای شهر انتظار دارد تلاش برای استمرار و‌سرعت بخشیدن برای این پروژه ادامه داشته باشد و بتوانیم از منابع مختلف تأمین مالی داشته باشیم و این حرکات ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول