اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خروج گیلانیان از پیک پنجم

در پی رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، استان گیلان از وضعیت قرمز بیماری کرونا خارج و به وضعیت نارنجی تغییر وضعیت یافت.

خروج گیلانیان از پیک پنجم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، برخلاف تصوراتی که دولت‌ها و ملت‌ها از ویروس کرونا داشتند تا به‌زودی از شر این بیماری خلاص شوند، این میهمان ناخوانده علاوه بر همه‌گیری و تبدیل به پاندمی با چموشی و خاموشی خود را به دنیا رساند و قصد پایان دادن بر این میهمانی را ندارد.

ویروس کرونا با طغیانگری‌های حدود ۲۰ ماهه خود ثابت کرده که مرز و فقیر و غنی نمی‌شناسد و برایش زن و مردم و پیر و جوان نیز فرقی نمی‌کند.

درحالی‌که امروزه سیر واکسیناسیون کرونا در جهان موردتوجه قرارگرفته، اما همچنان رعایت الزامات بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات ازجمله نقاط مشترک اپیدمی لوژیست‌ها در جهان به‌حساب می‌آید.

با اهتمامی که در واکسیناسیون و رعایت الزامات بهداشتی در کشور و استان گیلان صورت گرفته، سیر سرایت کرونا در استان روند نزولی به خود گرفته و این روند بنا بر مشاهدات عینی و بررسی آمارها با توجه به همکاری و رعایت مردم همچنان ادامه دارد.

بنا بر آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در حال حاضر ۸۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در کل بیمارستان‌های استان بستری هستند و این روند نشان می‌دهد گیلان در سراشیبی پیک پنجم این بیماری در کشور قرار گرفت است.

علیرغم کاهش ابتلا و همچنین بستری‌های کرونا در استان گیلان، گزارش‌های مسؤولان علوم پزشکی نشان می‌دهد همچنان ۱۰۴ تن از بیماران در بیمارستان‌های استان به جهت گرفتن خدمات درمانی تعریف‌شده، پذیرش و بستری‌شده‌اند.

همچنین در گزارش‌های مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده است حال ۱۶۳ تن از هم‌وطنان ما در بیمارستان‌های استان خوب نیست و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

طبق آخرین بروز رسانی ماسک، کل استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج‌شده و ۱۶ شهرستان استان در وضعیت نارنجی این بیماری و شهرستان املش در وضعیت زرد قرار دارد.

بدون شک پایداری سلامت در جامعه جدای از تسریع در واکسیناسیون بسیار به رعایت الزامات بهداشتی توسط مردم وابسته است و تجربه نیز نشان داده که هر جا شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت نشود، کرونا چتر طغیانگری می‌گستراند و یکی پس از دیگری جان می‌گیرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول