اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

واکسیناسیون گیلان در مدار شتاب/ واکسناتورهای رشت رکورد زدند

تیم‌های عملیاتی واکسیناسیون در گیلان با برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی هدفمند شتابان در حال واکسیناسیون مردم علیه ویروس کرونا هستند به‌گونه‌ای که امروز در رشت واکسناتور‌ها با تزریق ۱۸ هزار دُز واکسن، رکورد زدند.

واکسیناسیون گیلان در مدار شتاب/ واکسناتورهای رشت رکورد زدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در کنار رعایت الزامات بهداشتی برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا، واکسیناسیون یکی از محوری‌ترین و ضروری‌ترین برنامه‌های دولت‌ها در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری مسری است.

خوشبختانه علیرغم نوظهور بودن ویروس کرونا و تشدید فشارهای خارجی با تلاش دولت پیشین و تسریع آن در دولت کنونی، میلیون‌ها دُز واکسن کرونا وارد کشور شده و اجرای سند ملی واکسیناسیون علیه کرونا ویروس در کل کشور شتاب محسوسی به خود گرفته است.

بنا بر گزارش‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌صورت روزانه از وضعیت واکسیناسیون در استان تهیه و منتشر کرده، شتاب این روند در استان اگر بیشتر از متوسط تزریق و تلقیح واکسن در کشور نباشد، یقیناً کمتر نیست.

فیروز نصیرزاده، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جدیدترین گزارش از وضعیت واکسیناسیون در استان گفته است که از ابتدای اجرای سند ملی واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون به بیش از یک‌میلیون و ۸۶ هزار نفر از جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزارنفری استان واکسن تزریق و تلقیح شده است.

به گفته وی، ۶۶۷ هزار و ۶۴۶ تن از گیلانیان حداقل دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده و همچنین ۴۱۸ هزار و ۴۳۳ گیلانی دیگر نیز دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند‌.

نکته قابل‌تأمل در اجرای شتاب گونه واکسیناسیون کرونا در گیلان اینکه این استان به لحاظ زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی نسبت به نرم متوسط کشوری بسیار پایین‌تر است اما تلاش بی‌وقفه و جهادگونه تیم واکسیناسیون استان علیرغم محدودیت‌ها با سرعت اجرای سند واکسیناسیون را در پیش‌گرفته‌اند.

سپاه و بسیج مردمی آنکه همیشه ثابت کرده‌اند‌ پای‌کار نظام و ولی‌نعمتان انقلاب‌اند نیز همچون روزهای نخست شیوع کرونا در کنار مدافعان سلامت قرارگرفته‌اند و به‌صورت مشترک، هم‌افزا و تعامل مدارانه در فرایند واکسیناسیون همکاری می‌کنند که این مهم نیز به شکل قابل‌توجهی در تسریع واکسیناسیون استان مثمر ثمر بوده است.

بنا بر گزارش مسؤولان‌ بهداشت گیلان تنها در روز پنجشنبه حدود ۱۸ هزار دُز واکسن کرونا در شهرستان رشت به گروه‌های هدف تزریق و تلقیح شده که این موفقیت چشمگیر و ثبت رکورد بی‌مثال تنها با کار شبانه‌روزی، تشکیل تیم‌های منسجم و عملیاتی و داشتن روحیه جهادی ممکن و محقق می‌شود.

سرعت قابل‌توجه و درخور تحسین تیم‌های تزریق واکسن کرونا در ۱۷۵ پایگاه واکسیناسیون گیلان درحالی‌که مردم استان پیک پنجم کرونا را پشت سر می‌گذرانند، بارقه‌های امید را در جامعه روشن کرده و به نظر می‌رسد در صورت تأمین واکسن به گیلان، این استان در واکسیناسیون نیز در کشور پیشگام شود.

در حال حاضر توصیه مکرر به گیلانیان نسبت به ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پی آن، ارائه مراقبت‌های درمانی به مبتلایان و بستری‌شدگان و همچنین اجرای شتابان واکسیناسیون کرونا در استان گیلان محوری‌ترین دستور کار متولیان تأمین، حفظ و ارتقای سلامت در استان است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول