اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نماینده ساوه: مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی به دنبال تخریب خانه‌های ساخته شده حاشیه شهر است

نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی بر خلاف صحبت‌های وزیر به دنبال تخریب خانه‌های ساخته شده حاشیه شهر است.

نماینده ساوه: مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی به دنبال تخریب خانه‌های ساخته شده حاشیه شهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام محمد سبزی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه خدمت عاشقانه و خالصانه به مردم را منوط به داشتن یک جایگاه خاص ندانست و گفت: برای چنین فردی تفاوت ندارد در کجا و در چه جایگاهی خدمت می‌کند، چون این افراد در نزد خدا و مردم عزیز هستند. 

وی با اشاره به اینکه مسکن یکی از نیازهای اصلی زندگی مردم است، افزود:  صحبت‌ها و برنامه‌هایی در این دولت برای اعطای زمین رایگان به نیازمند و ارائه تسهیلات مناسب جهت ساخت و ساز ارائه شده که امیدواریم در این دولت افراد فاقد مسکن را خانه‌دار کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای مردم قابل قبول نیست که در روستا به افراد بومی و جوانی که می‌خواهد ازدواج کند زمین را به همان قیمتی بدهند که به ویلا سازان می‌دهند لذا باید یک تفاوتی بین افرادی که بومی روستا هستند و کسانی که در شهر منزل دارند و به دنبال ساخت ویلا و خانه دوم هستند تفاوت وجود داشته باشد.

سبزی بر لزوم اولویت‌بندی در اعطای مجوز و زمین در روستاها اشاره کرد و بیان داشت: باید جلسه‌ای با شوراها و دهیاران برگزار شود و آنها را توجیه کرد چراکه برخی اوقات شورا و دهیاری افرادی را به بنیاد مسکن معرفی می‌کنند که اولویتی ندارند و بعدها مشخص می‌شود که اصلاً نیازمند نبوده‌اند. 

وی با بیان اینکه تأمین مسکن در ساوه یکی از اولویت‌های مهم است، تصریح کرد: در حال حاضر پروژه‌های مسکن ملی در شهر ساوه با حدود 2 هزار واحد مسکونی در دست اجراست که با رایزنی‌های متعدد به دنبال تأمین ویژه سیمان برای ساوه جهت افزایش سرعت ساخت و ساز هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر برای مردم مسکن ساخته می‌شد مردم این‌گونه به دنبال ساخت و ساز غیرمجاز نبودند که در ایام انتخابات هم بیش از یک هزار و 700 خانه بسازند و آن اتفاقات رقم بخورد.

سبزی با انتقاد از برخی موازی کاری‌ها گفت: متأسفانه مدیرکل راه و شهرسازی استان بر خلاف سخن وزیر، به دنبال تخریب خانه‌های ساخته شده در حاشیه شهر است و بدون اطلاع مسئولان ساوه دست به این کار زده است.

وی با بیان اینکه کسی از کار غیرقانونی و غیرمجاز حمایت نمی‌کند بیان کرد: راه حل آن طبق گفته وزیر این است که اجازه بدهید بررسی کنیم و اگر برای کسانی که محروم هستند به‌نوعی زمین‌ها را واگذار کنیم چراکه اگر زمین دادیم و وام بدهیم مردم به دنبال ساخت و ساز غیرمجاز نبودند.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعلام کمبود واکسن در ساوه نیز  اظهار کرد:  روز گذشته با معاون وزیر صحبت کردیم و اعلام شد که واکسن فراوان موجود است و باید برای تزریق همه مردم اقدام شود که در این خصوص نامه‌نگاری شده تا سهمیه واکسن افزایش یابد.

به گزارش فارس علی میرزایی فرماندار ساوه نیز در جلسه شورای اداری ساوه با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و قدردانی از مجاهدت همه رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های شهرستان این است که مصوبات جلسه گرامیداشت این هفته به‌درستی و به نحو احسن انجام شود.

وی افزود: همه دستگاه‌ها باید ترویج‌دهنده فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت باشند و از همه ظرفیت‌های موجود برای تقدیر و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا و جانبازان باید استفاده شود. 

فرماندار ساوه در ادامه با اشاره به تهیه طرح جامع شهر ساوه گفت: با توجه به اینکه قرار است طرح جامع شهر ساوه مصوب شود باید این اقدام با هماهنگی کامل بین دستگاهی انجام شود و در آن خواست و نفوذ برای افراد دخیل نباشد. 

میرزایی افزود: مشاوری که در تهیه نقشه طرح جامع شهری فعالیت دارد باید ذی‌صلاح باشد و گزارش کاری‌اش در کارگروهی با حضور اعضای شورای شهر و شهردار مورد بازبینی قرار بگیرد تا از لابی‌گری و نفوذ برخی افراد جلوگیری کرد. 

وی با بیان اینکه توسعه فعلی شهر ساوه با طرح جامع قبلی مطابقتی ندارد گفت: باید در این خصوص از نظرات کارشناسی بهره برد تا سیر صعودی توسعه شهر ساوه به گونه‌ای باشد که در آینده برای تأمین زیرساخت‌ها به مشکل برنخوریم. 

فرماندار ساوه با تأکید بر نظارت ویژه بر تصویب طرح جامع شهری چه در ساوه و چه در سایر شهرهای این شهرستان خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم برای افراد با نفوذ و رایزنی خود زمین‌های کشاورزی و باغات سرسبز را وارد محدوده شهری کنند و به اهداف خود برسند. 

میرزایی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه‌های مسکن ملی در ساوه گفت: پیمانکاران این طرح‌ها نباید بیزنس کنند چراکه امتیازات ارزشمندی از سوی دستگاه‌ها دریافت کرده‌اند و باید به‌صورت جدی پای کار باشند.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح شهرداری و شورای شهر و دستگاه‌های خدمت رسان کمک‌های خوبی به اجرای این طرح کردند و ما انتظار داریم کار را صادقان پیش برده و به روند احداث این خانه‌ها سرعت ببخشند. 

فرماندار ساوه با اشاره به توافقنامه وزارت راه با بنیاد مستضعفان در خصوص واگذاری اراضی محدوده شهرها به نیازمندان گفت: این کار با هدف احداث قانونی خانه برای افراد در نظر گرفته شده که شهرستان ساوه در این زمینه آماده همکاری‌های لازم است.

میرزایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آغاز به کار شوراهای شهر و روستا اشاره‌ای داشت و گفت: از همه مدیران شهرستان می‌خواهیم درب اتاقشان بروی شوراها که وظیفه پیگیری امور مردم را دارند باز باشد و آنها را تکریم کنند. 

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات دهیاران نیز باید دقت لازم صورت پذیرد تا ضمن سکونت در روستا، دارای شغل دومی نباشند و روسای ادارات هم موظف به تعامل و همکاری جهت آبادی هرچه بیشتر روستاها هستند. 

فرماندار ساوه در ادامه با اشاره به نزدیکی ایام مهر و بازگشایی مدارس ضمن انتقاد از پایین آمدن کیفیت آموزشی در سطح شهرستان گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته آمار رتبه‌های خوب کنکور قابل قبول نیست و باید بررسی کرد که چرا رتبه‌های خوب کنکور ما تنها از 3 یا 4 مدرسه این شهر هستند. 

میرزایی اضافه کرد: آموزش و پرورش باید علت پایین آمدن کیفیت آموزشی را در مدارس بررسی کند چراکه بالا بودن کیفیت آموزشی از اولویت‌های مهم شهرستان است. 

وی با تأکید بر لزوم اتمام طرح‌های آموزشی نیمه‌تمام آموزشی گفت: گرفتن شهریه و ثبت نام سلیقگی در برخی مدارس برای ما قابل قبول نیست و نباید به گونه‌ای رفتار کرد که برخی دانش آموزان از تحصیل و نام‌نویسی بازبمانند. 

فرماندار ساوه با بیان اینکه از ابتدای مهرماه سال جاری ورود کامیون به ساوه ممنوع است، ادامه داد: افتتاح پروژه کنارگذر ساوه در ماه اخیر نیز به جهت کاهش بار ترافیکی و همچنین ممنوعیت ورود کامیون به ساوه بوده چراکه تردد این وسایل به زیرساخت‌های ما آسیب می‌زند و باعث آلودگی شهر خواهد شد. 

میرزایی همچنین از نماینده مردم در مجلس خواست در خصوص تکمیل پروژه بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی و انتقال آب از سد کوچری پیگیری‌های لازم در سطح کلان صورت بگیرد تا روند کار تسریع شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول