اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ارزش‌های دفاع مقدس اخلاق را در جامعه تقویت می‌کند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: ارزش‌های دفاع مقدس اخلاق، معنویت، بصیرت، خودباوری، استقامت و مقاومت را در جامعه تقویت می‌کند.

ارزش‌های دفاع مقدس اخلاق را در جامعه تقویت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی پیش از ظهر امروز در نشست علمی تخصصی و تجلیل از استادان درس دفاع مقدس استان سمنان که در سالن جلسات مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس دوران با عظمتی در تاریخ این کشور بود که همه مجاهدت‌های انجام شده برای انقلاب در آن دوران تعریف شده است.

وی با بیان این که دفاع مقدس قله پیروزی‌ها و دستاوردهای عظیم برای انقلاب بود، افزود: ارزش‌های دفاع مقدس اخلاق، معنویت، بصیرت، خودباوری، استقامت و مقاومت را در جامعه تقویت می‌کند و ضرورت دارد این ارزش‌ها در بین اقشار جامعه به ویژه جوانان که مصداق عینی آن دانشجویان هستند، گسترش یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نقش دشمن را در بی ارزش کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی به ویژه ارزشهای دفاع مقدس بسیار مهم و حیاتی خواند و ادامه داد: زیرسؤال بردن ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی یکی از نقشه‌های اصلی دشمنان برای انحراف مردم به خصوص جوانان از مسیر انقلاب است و ما وظیفه داریم در دوران دانشجویی برای ساخته شدن جوانان در مسیر انقلاب تلاش کنیم.

سلامی به اهداف جلسات هم‌اندیشی استادان درس دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: توسعه درس آشنایی با علوم و دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در استان، بررسی و تجزیه و تحلیل علل و موانع موجود در عدم توسعه و کمیت و کیفیت ارائه این درس در دانشگاه‌ها، ارائه پیشنهادها و راهکارهای مناسب برای توسعه درس در تمامی دانشگاه‌ها، چگونگی ایجاد جذابیت و انگیزه در دانشجویان در انتخاب این درس، بازخورد تدریس این درس در دانشگاه‌ها برای دانشجویان پس از پایان هر ترم تحصیلی و ... از اهداف اصلی این نشست است.

وی با اشاره به تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بیان کرد: ترویج فرهنگ و آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان بسیار اهمیت دارد و یکی از شایسته‌ترین اقدامات ارائه درس دو واحدی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه آشنایی با درس دفاع مقدس فرصت مناسبی برای ترویج مجاهدت‌های ایثارگران دوران دفاع مقدس بین نسل جوان و دانشجویان است، ادامه داد: تدریس درس دفاع مقدس نباید محدود به یک کتاب باشد و هر استادی باید آگاهانه بتواند مفاهیم پایداری، اندیشه‌های فرهنگی مقاومت را به آیندگان انتقال دهد.

سلامی افزود: استادان درس آشنایی با دفاع مقدس باید تلاش کنند، ضمن ایجاد فضای صمیمی در کلاس و ارتباط موثر با دانشجویان پاسخگوی سؤالات و شبهات ذهن دانشجویان باشند تا آنها را در مقابل جنگ نرم دشمنان ورزیده کنند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد از شیوه نوین تدریس با استفاده از کلیپ‌های جذاب دفاع مقدس در کلاس‌های مجازی و غیرحضوری در شرایط موجود جامعه بهره گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تأکید کرد: در صورت برگزاری کلاس‌های به صورت حضوری، کلاس‌ها به صورت میدانی و مکان‌هایی نظیر پادگان‌ها، میدان‌های تیر و مراکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شود و با تغییر شیوه تدریس از سخنرانی به نظری عملی، حضور جانبازان، آزادگان، مدافعان حرم و والدین شهدا در کلاس‌های درس تأثیرگذاری و جذابیت آن را برای دانشجویان دوچندان کنیم.

به گزارش فارس، استادان درس آشنایی دفاع مقدس به بیان نقطه نظرات خود در زمینه ارائه بهتر این درس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پرداختند و از استادان پیشکسوت درس دفاع مقدس با اهدای لوح تقدیر شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول