اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مهارت‌گرایی‌؛ راه برون‌رفت از معضل اشتغال/ پارک اقتصاد دیجیتال در دامغان ایجاد شود

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان سمنان گفت: راه برون‌رفت از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات مربوط به اشتغال، مهارت‌گرایی است.

مهارت‌گرایی‌؛ راه برون‌رفت از معضل اشتغال/ پارک اقتصاد دیجیتال در دامغان ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدحسین شاهچراغ، مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان سمنان به همراه  رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران شهرستان دامغان، پیرامون وضعیت آموزش‌های مهارتی در این شهرستان، با حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان امام جمعه دامغان دیدار و گفت‌وگو کردند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان سمنان اظهار کرد: در استان سمنان، ۱۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای داریم که سه مرکز شامل مراکز خواهران و برادران دامغان و مرکز ارتقای مهارت نیروی کار شهرک صنعتی در دامغان قرار دارند.

شاهچراغ  با بیان اینکه راه برون‌رفت از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات مربوط به اشتغال، مهارت است، افزود: باید ذائقه جامعه را از مدرک‌گرایی به مهارت‌گرایی حرکت دهیم و این رویکرد اصلی ما در برنامه‌ریزی‌های ترویجی و آموزشی خواهد بود.

وی طرح ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در دامغان به منظور تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از ظرفیت دامغانی‌های مقیم مرکز، برگزاری نماز جمعه در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران دامغان و تجلیل از مهارت‌آموختگان شاغل از طریق طرح و تصویب در شورای فرهنگ عمومی شهرستان را پیشنهاد داد و خواستار همکاری امام جمعه دامغان در زمینه ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی شد.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توسعه یابد

حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان، امام جمعه دامغان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهم جامعه موضوع اشتغال است، خاطرنشان کرد: برای تغییر نگرش به موضوع اشتغال، نیاز به تقویت جایگاه فنی وحرفه‌ای در سطح جامعه داریم و دولت مردمی نیز باید نگاه توسعه‌ای به آموزش‌های فنی وحرفه‌ای داشته باشد.

وی گره خوردن فنی و حرفه‌ای به بازار کار را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: باید علاوه بر تامین نیاز بازار کار به نیروی متخصص و ماهر، بازار داخلی و خارجی را نیز برای مهارت‌آموختگان با رایزنی‌های لازم فراهم کرده و در صورت وجود نقص قانونی، از نمایندگان مجلس کمک گرفت.

امام جمعه دامغان اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای نگرش به شغل را از مدرک علمی و حوزوی بیرون آورده و متوجه مهارت و تخصص می‌کند.

مهدی زینتی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران دامغان نیز در این دیدار با بیان اینکه ۹۵ حرفه در ۱۰کارگاه آموزشی این مرکز به مهارت‌آموزان ارائه می‌شود، گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، یک هزار و ۵۵۰ نفر  به صورت مجازی و حضوری از طریق این مرکز آموزش‌های مهارتی را فراگرفته‌اند.

وی همچنین ایجاد کارگاه صنایع چوب و توسعه کارگاه آسانسور را از جمله برنامه‌های مهم توسعه‌ای مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای برادران دامغان، عنوان کرد.

سمیرا خلیل‌نژدای، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران دامغان نیز در این نشست از ارائه آموزش‌های مهارتی به یک هزار و ۱۸۷ نفر از ابتدای سال ۹۹ تاکنون خبرداد و افزود: پنج کتاب توسط مربیان این مرکز تألیف و در نوبت چاپ و انتشار قرار دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول