اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

پدر یک شهید مدافع حرم در سانحه رانندگی جان باخت

محمدیونس جوادی پدر شهید مدافع حرم محمدحسین جوادی به علت سانحه تصادف در کابل درگذشت.

پدر یک شهید مدافع حرم در سانحه رانندگی جان باخت

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، محمدیونس جوادی پدر شهید مدافع حرم محمدحسین جوادی از لشکر فاطمیون روز دوشنبه ۱۵ شهریور ماه در یک تصادف رانندگی در شهر کابل به دیار باقی شتافت و مراسم تدفین و تشییع پیکر پدر این شهید در این شهر برگزار شد.


پدر شهید محمدحسین جوادی

خانواده این  شهید سال‌ها قبل به خاطر ناآرامی‌های افغانستان راهی سوریه شدند تا در جوار حرم حضرت زینب (س) زندگی جدیدی را شروع کنند. محمدحسین هم دوران کودکی تا جوانی‌اش را در زینبیه گذراند.


شهید محمدحسین جوادی

عشق به خاندان اهل بیت (ع) نیز از همان کودکی با محمدحسین عجین شده بود و به همین خاطر مفتخر به خادمی حرم حضرت سکینه (س) خواهر امام حسین (ع) بود. هنگامی که ناآرامی‌های سوریه شروع شد، برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) عزم خودش را جزم کرد و با اینکه پسرش تنها یک سال و نیم داشت و همسرش نیز پا به ماه بود، برای دفاع از حرم لباس رزم را بر تن کرد.


برای دفاع از حرم راهی شد

محمدحسین جوادی روز ۲۴ مرداد ماه سال ۱۳۹۲ در منطقه حاره غربه که تنها ۲۰۰ متر با حرم حضرت زینب (ع) فاصله دارد، به شهادت رسید و بنا به وصیتش پیکرش در کنار حرم عقیله بنی‌هاشم در زینبیه به خاک سپرده شد. دخترش «حورا» نیز ۵۳ روز بعد از شهادت پدرش دیده به جهان گشود.


خانواده شهید محمدحسین جوادی

بعد از شهادت محمدحسین، پدر و مادرش در جوار حرم رضوی ساکن شدند. آن‌ها مقید بودند که یکی از نمازهای یومیه را حتماً‌ در حرم امام رضا (ع) بجا بیاورند تا اینکه برای دیدن اقوام راهی افغانستان شدند و به علت ناآرامی‌های افغانستان دیگر نتوانستند به ایران بازگردند. 


محمدعلی و حورا؛ ۲ یادگار شهید محمدحسین جوادی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول