اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

احداث سالانه ۵ تا ۷ هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان گفت: سالانه ۵ تا ۷ هزار واحد مسکونی روستایی در استان احداث می‌شود.

احداث سالانه ۵ تا ۷ هزار واحد مسکونی روستایی  در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای ظهر امروز در نشست تخصصی کارگروه طراحی و معماری مرکز نوآوری، کارآفرینی و توسعه مهندسی (صنعت راه و ساختمان) با اشاره به اینکه سالانه ۵ تا ۷ هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان احداث می‌شود، اظهار کرد: استفاده از مصالح نوین در ساخت‌وسازها موجب تسریع در اجرای پروژه و افزایش کیفیت آنها می‌شود و روند مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را سرعت می‌بخشد.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان تصریح کرد: از سال ۱۳۸۴ تاکنون از ۹۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی این استان، حدود ۵۱ هزار واحد بازسازی و مقاوم‌سازی شده که این میزان حدود ۵۴ درصد از واحدهای مسکونی روستایی را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: در این استان بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی بر روی گسل زلزله ساخته شده که از این تعداد حدود هشت هزار واحد مقاوم‌سازی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان گفت: ۲۷۴ روستای این استان در مسیر سیلاب قرار دارد که نیازمند اجرای طرح ایمن‌سازی بوده و برای اجرای این طرح نیاز به ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار است.
خواجه‌ای با بیان اینکه امسال ۵ هزار واحد مسکن روستایی این استان با استفاده از تسهیلات این بنیاد بازسازی و مقاوم‌سازی می‌شود، ادامه داد: با ادامه این روند و مقاوم‌سازی ۵ هزار واحد مسکونی به طور میانگین در سال، مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی این استان به حدود هشت سال زمان نیاز دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان با اشاره به اینکه بنیاد بتن آذرآبادگان در تامین مصالح ساختمانی این بنیاد برای تسریع و تسهیل در اجرای پروژه‌ها همکاری می‌کند، یادآوری کرد: کنترل حداکثری بر کیفیت مصالح و استفاده از ظرفیت بنیاد بتن برای ارتقای سطح کیفی ساخت و سازها از اولویت‌های بنیاد مسکن زنجان بوده و در این راستا امسال از ظرفیت این بنیاد بتن در اجرای یک هزار و ۹۰۰ واحد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۵ هزار مسکن در روستاهای این استان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول