اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نذر آب برای مهار تنش آبی در سندرک/ توزیع 110 مخزن آب و لوله‌های انتقال در روستاهای کم‌برخوردار

در راستای مهار تنش شدید آبی در بخش سندرک در شرق هرمزگان، نذر آب با توزیع 110 مخزن آب و لوله‌های انتقال آن در روستاهای کم برخوردار انجام گرفت.

نذر آب برای مهار تنش آبی در سندرک/ توزیع 110 مخزن آب و لوله‌های انتقال در روستاهای کم‌برخوردار

به گزارش خبرگزاری فارس از سندرک، مراسم اختتامیه طرح ملی نذر آب 4 روز یکشنبه با حضور معاون امور بین الملل جمعیت هلال احمر، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب، مدیرکل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان و استان گلستان و خیران و داوطلبان این استان در محل سالن کتابخانه عمومی شهر سندرک‌ برگزار شد.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان عنوان کرد: طرح نذر آب ۴ بیش از 4 سال است که در استان هرمزگان به جهت مقابله با تنش های آبی اجرا می‌شود.

 

فرماندار ویژه شهرستان میناب نیز ضمن تشکر از خیران و داوطلبین جمعیت هلال احمر استان گلستان، گزارشی از نیازمندیهای شهرستان میناب را در حوزه آب و فاضلاب روستایی را ارایه و اظهار داشت: ۶۷ درصد جمعیت شهرستان میناب در روستاها زندگی می‌کنند‌ و بروز خشکسالی در این سال‌ها سبب گرفتاری زیادی برای مردم شده است.

 

سلحشور خاطرنشان کرد: شهرستان میناب قریب به ۳۰۰هزار نفر جمعیت از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرستانهای استان هرمزگان دارای ۲۴۸ نقطه سکنه روستایی دارای سکنه است  که رگ حیات کشور و  وظیفه تامین و تولید محصولات کشاورزی و دامداری را برعهده دارند و ما مکلفیم آنها را حفظ کنیم و این نقاط بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر شبکه آب بوجود آورده اند.

 

به گفته وی، بخش سندرک‌ دارای بیش از ۶۰ روستای دارای سکنه است که۸۰میلیارد تومان بودجه برای احیای  شبکه تامین  آب در شهرستان میناب مورد نیاز است که از توان بودجه شهرستان میناب خارج است. ۸۱ کیلومتر لوله برای ترمیم و بهسازی خطوط توزیع شبکه آب و فاضلاب روستایی احتیاج است که بیشترین بخش آن به سندرک اختصاص دارد.

 

مدیر کل جمعیت هلال احمر‌ استان گلستان نیز در این نشست عنوان داشت: با هماهنگی‌های انجام شده با فرماندار ویژه شهرستان میناب و رعایت پروتکل های بهداشتی در دو نوبت حضور خواهیم داشت و اقلام و نیازمندیهای بیشتری را وارد منطقه خواهیم کرد. در ادامه طرح های حمایتی استان گلستان  از پزشکان به نام و درجه یک استان  برای  مداوای بیماران و ویزیت رایگان در بخش سندرک بهره خواهیم گرفت.

توزیع ۱۱۰ مخرن آب شرب، قریب ۴۱۰۰ متر لوله آب، ۳۵۰ بسته معیشتی و لوازم التحریر  بین نیازمندان روستاهای بن کرم، زمیندر‌ و منطقه ۱۴ روستا،گونر، لور، بنهکان، شیوه ای، چراک و....توزیع شد.

انتهای پیام/ 88055/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول