اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

تیم پزشکی هلال احمر یزد در قالب طرح‌نذر آب4 راهی سیستان بلوچستان می‌شود/ارسال 560 بسته بهداشتی به سیستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از اجرای چهارمین دوره طرح ملی نذرآب و اعزام تیم پزشکی این استان به سیستان و بلوچستان خبر داد.

تیم پزشکی  هلال احمر یزد در قالب طرح‌نذر آب4 راهی سیستان بلوچستان می‌شود/ارسال 560 بسته بهداشتی به سیستان

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، دکتر محسن حرازی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که قرار است یک تیم ۳۰ نفره از هلال احمر یزد برای کمک راهی سیستان و بلوچستان شود، اظهار کرد: در راستای طرح ملی نذر آب چهار، تیم درمانی جمعیت هلال احمر استان یزد متشکل از پنج نفر پزشک متخصص و پزشک عمومی و نیرو‌های داوطلب هلال احمر استان و سه نفر از اعضای جوانان هلال احمر یزد بعنوان تیم سحر به استان سیستان و بلوچستان شهرستان دلگان اعزام می‌شوند.

وی با بیان این‌که در این تیم پزشکان متخصص داخلی، عفونی، اطفال، زنان و زایمان، ماما حضور دارند افزود: در این طرح، کاروان سلامت با همکاری پزشکان متخصص و عمومی اقدام به ارائه خدمات درمانی برای ساکنان در شهرستان دلگان و روستاهای تابعه می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان این‌که پزشکان اعزامی به ارائه خدمات درمانی و ویزیت رایگان پزشکی می‌پردازند و بیماران نیز دارو رایگان دریافت خواهند کرد، افزود: اجرای این طرح از ۲ لغایت پنج شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود.

وی ادامه داد: طرح ملی نذر آب چهار با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا در سه محور حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی (با پیوست ویروس کرونا) و برخورد با تنش‌های آبی به شکل استقرار تانکر، تصفیه آب و لوله کشی برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم اجرایی می‌شود.

حرازی زاده عنوان کرد: طرح نذر آب چهار با مشارکت خانه‌های هلال استان به منظور ارائه خدمات بشر دوستانه، با هدف حمایت از زندگی و سلامت جامعه، برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، حمایتی و آموزشی به منطقه محروم و کم برخوردار است.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌هایی با مسئولان استان سیستان و بلوچستان و شهرستان دلگان برای اعزام تیم انجام گرفته است افزود: همچنین در این طرح ۲۷۰ سبد معیشتی، ۱۲ تانکر آب و ۱۵۰ متر لوله و اتصالات، ۵۶۰ بسته بهداشتی، ۲۰۰ کیسه آرد و تعدادی بسته لوازم التحریر و نوشت افزار توسط تیم جمعیت هلال احمر استان یزد توزیع می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار کرد: با توجه به بحران آب، طرح ملی نذر آب توسط سازمان جمعیت هلال‌احمر در شهرها و روستاهای جنوب‌شرقی کشور آغاز شده که در اجرای این طرح استفاده از ظرفیت داوطلبان، خیرین، مؤسسات خیریه و عموم مردم مد نظر بوده و انتظار می‌رود مشارکت فعالی در این زمینه محقق شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول