اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وزارت کشور در صدور حکم شهردار اصفهان تسریع کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه انتظار ما از وزارت کشور این است که در صدور حکم شهردار اصفهان تسریع کند، گفت: انتظار این است با صدور حکم و استقرار شهردار شاهد اجرای برنامه‌های مدنظر شورای شهر ششم باشیم و در موعد قانونی که مشخص شده حکم شهردار اصفهان صادر شود و شهرداری همچون گذشته به ثبات و پایداری برسد.

وزارت کشور در صدور حکم شهردار اصفهان تسریع کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قرار داشتن در هفته تعاون، اظهار کرد: تعاون به عنوان یکی از ۳ بخش مهم اقتصادی کشور ما است که تا امروز به هر دلیلی رشد کافی نداشته است؛ امیدواریم در سایه فعالیت‌های بخش‌های اقتصادی کشور این بخش از اقتصاد کشور هم بتواند شکوفا شود و قدم‌های خوبی در جهت اعتلای اقتصادی، رشد و شکوفایی زندگی آحاد مردم و اشتغال‌زایی بردارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تعاون در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و مشارکت‌های مردمی می‌تواند بروز و ظهور داشته باشد که جلب مشارکت عمومی هم یکی از جمله اهداف شورای ششم است؛ امیدواریم  بتوانیم همکاری، تعاون، هماهنگی، همدلی و هم‌راستایی در جهت اعتلای برنامه‌های شهر و شهرداری را داشته باشیم.

درخشش ورزشکاران ایرانی در بازی‌های پارامپیک توکیو

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال شاهد درخشش ورزشکاران پارالمپیک در بازی‌های پارامپیک توکیو بودیم، ابراز کرد: این عزیزان همچون سال‌های گذشته توانستند نسبت به بقیه بخش‌های ورزشی توانایی‌های خود را بروز دهند و خوب بدرخشند، این ورزشکاران در مجموع ۲۴ مدال رنگارنگ شامل ۱۲ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و یک مدال برنز کسب کردند.

نورصالحی با بیان اینکه امروز شاهد حضور علیرضا مختاری، ورزشکار پارالمپیکی صاحب مدال نقره در رشته پرتاب وزنه که همشهری ما است، در شورای شهر جهت تقدیر و تشکر هستیم، تصریح کرد: برای همه ورزشکاران آرزوی توفیق داریم، امید داریم توسعه ورزش عمومی و قهرمانی در کشور و سطح شهر اصفهان و فعالیت‌ها و همکاری‌هایی که در این بخش در مجموعه بخش‌های دولتی، شهرداری و باشگاه‌های خصوصی می‌تواند اتفاق بیفتد، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: به علیرضا مختاری و همه قهرمان‌هایی که توانستند برای کشور افتخارآفرینی کنند و پرچم جمهوری اسلامی را در بازی‌های پارالمپیک به اهتزاز در بیاورند تبریک می‌گوییم.

گزارش‌های نسبتاً هشداردهنده‌ سازمان زمین‌شناسی درباره فرونشست زمین

وی در ادامه با اشاره به اینکه پدیده فرونشست زمین در روزهای گذشته در فضای مجازی خیلی مطرح شده است، بیان کرد: خشکسالی‌های سال‌های اخیر، روند افزایشی مصرف آب و برداشت آب‌های زیرزمینی که تجدیدناپذیر است، چراکه وقتی رودخانه زاینده‌رود خشک می‌شود منابع آبی زیرزمینی و چاه‌ها دیگر تغذیه نمی‌شود، افزایش برداشت برای مصارف شرب و غیرشرب و برداشت سالیانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون مترمکعب از منابع تجدیدناپذیر و به دنبال آن کاهش سطح آب‌های زیرزمینی عملاً به پدیده فرونشست زمین منجر می‌شود.

نورصالحی با بیان اینکه هشدارها و تذکراتی در این رابطه داده شده است، مطرح کرد: این مسأله باعث شد ما هم حساس شویم و جلسه‌ای با مدیرکل سازمان زمین‌شناسی استان اصفهان داشته باشیم که گزارش‌های نسبتاً هشداردهنده‌ای دارند که دعوت کرده‌ایم در جلسه آینده شورای شهر حاضر شده و به صورت تخصصی به این موضوع پرداخته شود، این‌ها توجه بیش از پیش مسؤولانی استانی و کشوری را در موضوع آب و تأمین آب برای محدوده اصفهان بزرگ، استان اصفهان و شهر اصفهان و توجه به پروژه‌های آبی جلب می‌کند.

تأمین آب شرب بعضی از مناطق اصفهان با تانکر

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان  خاطرنشان کرد: در تابستان جاری شاهد بودیم اتفاقاتی در شهر اصفهان افتاد که اگر در جای دیگری از کشور می‌افتاد توجهات بیشتری را به خود معطوف می‌کرد؛ در شهر اصفهان به عنوان یک کلان‌شهر و شاید یکی از شهرهای تراز اول کشور شاهد تأمین آب شرب ساکنان بعضی از مناطق شهر با تانکر بودیم که به دلیل عدم تأمین حتی آب شرب برای مردم به اندازه نیاز، سازمان آب و فاضلاب مجبور شد آب شرب بخش‌هایی از شهر را در روزهایی از تابستان با تانکر تأمین کند، قطعاً این مسأله زحمت‌ها و گرفتاری‌هایی برای مردم در بر داشت.

وی در ادامه از شرکت آب و فاضلاب تقاضا کرد که در پایان تابستان گزارشی در این زمینه و اینکه چه میزان کسری آب شرب داشتیم و چه میزان توسط تانکر تأمین شد و چه تعداد خانوار و چه بخش‌هایی از شهر دچار این مسأله و بحران بودند ارائه دهد که شورای شهر در برنامه‌های آتی و پیگیری‌های خود این مسأله را پیگیری کند.

نورصالحی همچنین از سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری هم که عمده آبیاری فضای سبز شهر اصفهان در تابستان جاری توسط تانکر انجام شد و چاه‌های فضای سبز شهرداری هم دچار خشکی شده بودند خواست گزارشی در این زمینه ارائه دهد.

وزارت کشور در صدور حکم شهردار اصفهان تسریع کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه گفت: همانطور که استحضار دارید چهارم شهریورماه انتخاب شهردار اصفهان انجام شد و علی قاسم‌زاده با مدارکی که باید تهیه می‌شد در تاریخ ششم شهریورماه به استانداری و وزارت کشور معرفی شد؛ استاندار در نامه‌ای در تاریخ ۸ شهریورماه اسم وی را به وزیر کشور ارسال کرد، انتظار ما از وزارت کشور این است که در صدور حکم وی تسریع کند.

وی تصریح کرد: ۳۰ روز از روزهای خدمت شورای ششم گذشته است، انتظار این است با صدور حکم و استقرار شهردار شاهد اجرای برنامه‌های مدنظر شورای شهر ششم باشیم و در موعد قانونی که مشخص شده حکم شهردار اصفهان صادر شود و شهرداری همچون گذشته به ثبات و پایداری برسد.

شرمنده هستم نتوانستم مدالی بالاتر از نقره بگیرم

علی‌رضا مختاری همامی، دارنده مدال نقره پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز در ادامه این جلسه گفت: افتخار بزرگی است که در جمع شما هستم، از ابراز محبت و دعاهای خیر مردم ایران و استان و شهر اصفهان تشکر می‌کنم که حین مسابقات برای بنده مثمرثمر بود و توانستم مدالی برای ایران و شهرمان اصفهان به دست بیاورم.

وی خاطرنشان کرد: شرمنده هستم نتوانستم مدالی بالاتر از نقره بگیرم، چون ورزشکار جمهوری آذربایجان با یک کلاس غیرمعمول و به عبارتی تقلبی در این مسابقات شرکت کرده بود که آمریکا، جمهوری چک و یونان اعتراض کردند، چون سال آینده هم با همین ورزشکار باید دوباره مسابقه دهیم.

مختاری تأکید کرد: تلاش می‌کنم در مسابقات آینده جبران کنم و از همه عزیزان هم تشکر می‌کنم؛ بنده در پرتاب وزنه و پرتاب دیسک رکورددار جهانی هستم.

نورصالحی نیز در ادامه بیان کرد: امیدواریم شورای شهر و شهرداری در راستای کمک به پیشبرد ورزش در شهر اصفهان و درخشش امثال شما موفق باشد و زمینه‌ای برای پیشرفت بیشتر شما باشد و دریافت مدال‌های بالاتر را در مسابقات مختلف شاهد باشیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ق30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول