اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

احداث دومین گلخانه شیشه‌ای شمال غرب کشور در ابهر و خرمدره

فرماندار خرم‌دره از آغاز عملیات احداث دومین گلخانه بزرگ شیشه‌ای شمال‌غرب کشور در اراضی روستای پلاس و هیدج خبر داد.

احداث دومین گلخانه شیشه‌ای شمال غرب کشور در ابهر و خرمدره

حجت محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: احداث گلخانه‌ای در زمینی به وسعت ٦۰هکتار و با سطح مفید ۳۰۰ هزار مترمربع  از سال ۱۳۸۶ به همت مدیریت جهادکشاورزی و فرمانداری شهرستان خرم‌دره با تامین زمین و حفر چاه آغاز شده است.

فرماندار خرمدره با بیان اینکه از سال ۹۸ نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت‌ همه ارگان‌های مرتبط، مجوزهای مربوطه اخذ و عملیات اجرایی پروژه آغاز شد، تاکید کرد: گلخانه وحدت از نوع هیدروپونیک با زنجیره تولید شامل سردخانه، سورتینگ، بسته‌بندی، تولید نشاء و ... است.

وی با بیان اینکه این گلخانه با ظرفیت ۱۲ هزار تن در سال انواع محصولات سبزی و صیفی و توت‌فرنگی گلخانه‌ای را تولید خواهد کرد، تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری این‌ پروژه بالغ بر هزار و  ١١٤ میلیارد تومان است که بهره‌برداری از آن برای ٣٥٠ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

محمدی با اشاره به اینکه شهرستان خرم‌دره یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در استان زنجان محسوب می‌شود که طی سال‌های اخیر شاهد چالش‌های آبی به سبب برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی هستیم، خاطرنشان کرد: اهتمام به ترویج کشت گلخانه‌ای تا حدود زیادی به کمک صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی می‌آید.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول