اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعالیت 73 واحد گلخانه‌ای در زنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۳ واحد فعال گلخانه‌ای در این شهرستان فعال است، گفت: این واحدها با سطح زیر کشت ۳۰ هکتار فعالیت می‌کنند.

فعالیت 73 واحد گلخانه‌ای در زنجان

حسام امیر مقدمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برای نخستین بار در استان زنجان محصول تولیدی فلفل گلخانه‌ای از واحدهای فعال گلخانه شهرستان برای تهیه پودر پاپریکا به مراکز فرآوری شهرستان زنجان ارسال شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۳ واحد فعال گلخانه‌ای در شهرستان زنجان فعال است، افزود: این واحدها با سطح زیر کشت ۳۰ هکتار فعالیت می‌کنند.

وی افزود: ظرفیت تولید ۷۳ واحد گلخانه‌ای در شهرستان زنجان ۴ هزار تن است.

امیر مقدمی با اشاره به اینکه از تعداد واحدهای یاد شده پنج واحد در حال تولید فلفل دلمه‌ای رنگی با سطح زیر کشت ۱۵ هزار مترمربع است، افزود: این واحدها ۳۰۰ تن تولید دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر روزانه به میزان نیم تن فلفل روزانه دریافت و مراحل فرآوری در پایانه صادراتی شهرستان مربوط به شرکت گاخ در حال انجام است، گفت: به میزان ۵۰ تا ۶۰۰ کیلو پاپریکا به صورت روزانه تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این تولیدات با ارزش ریالی به طور میانگین قیمت هر کیلو پاپریکا ۱۵۰ تا۲۰۰ هزار ریال برآورد می‌شود.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول