اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای اکسیژن بیماران کرونایی هزینه کرده است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای اکسیژن بیماران بستری کرونایی هزینه شده است.

کرمانشاه تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای اکسیژن بیماران کرونایی هزینه کرده است

قباد محمدی امروز در گفت‌وگو با خرنگار فارس در کرمانشاه، در توضیح بخشی از خدمات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به بیماران کرونایی استان، اظهار داشت: طی بیش از یک و نیم سالی که از شیوع کرونا گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان صرف تامین دارو و تجهیزات مصرفی بیماران مبتلا به کرونا در استان شده است که از این میزان تنها ۸۰ میلیارد تومان برای خرید و تامین داروی رمدسیویر این بیماران هزینه شده است.۱۵۰ میلیارد تومان برای اکسیژن مبتلایان کرونا هزینه کرده ایم

وی هزینه اکسیژن برای بسترهای کرونایی(حدود ۵۳ هزار و ۲۳۴ نفر) در این مدت را ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: طی مدت شیوع کرونا ۲۵ دستگاه اکسیژن‌ساز را در بیمارستان‌های استان نصب شده و ۲ هزار کپسول اکسیژن هم تامین شده که برای تامین آن‌ها ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: هر بیماری بستری شده در بخش ویژه با مصرف ۳۰ لیتر در دقیقه اکسیژن، به صورت میانگین ۳ میلیون تومان اکسیژن مصرف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران شیوع کرونا در مجموع بیش از ۱۲۰ تخت به تخت‌های ویژه استان (ICU، CCU و PICU) اضافه شده است؛ تعداد تخت‌های ویژه استان طی این مدت از حدود ۳۰۰ تخت به حدود ۴۲۰ تخت رسیده است.

محمدی گفت: در چهار سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات سرمایه‌ای پزشکی خریداری شده و همچنین ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای برای استان با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی خریداری شده که اگر قیمت این تجهیزات را با نرخ ارز آزاد محاسبه کنیم عملا طی این مدت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای برای استان خریداری شده است.

خریداری دو دستگاه رادیوتراپی با هزینه ۱۰ میلیارد تومانی و کاربرد درمان سرطان همچنین پنج دستگاه سی.تی.اسکن، یک دستگاه سیتوآنژیوگرافی، دو دستگاه MRI و یک دستگاه پت اسکن از جمله دیگر تجهیزات مهم سرمایه‌ای خریداری شده طی این مدت بوده که این مسؤول به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول