اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

در حال حاضر، مشکلی در تأمین اکسیژن بیمارستان‌های خراسان‌شمالی وجود ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: مدتی به دلیل اینکه شرکتی که اکسیژن بیمارستان استان را تأمین می‌کردند دچار مشکل شد، با کمبود اکسیژن مواجه شدیم اما با توجه به کم شدن تعداد بستری‌ها در چند روز اخیر اکنون با این مشکل مواجه نیستیم.

در حال حاضر، مشکلی در تأمین اکسیژن بیمارستان‌های خراسان‌شمالی وجود ندارد

سید احمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: زمانی که مصرف اکسیژن بیش از تولید آن است، قاعدتاً در مرحله بحران قرار می‌گیریم و مدتی به دلیل اینکه شرکتی که اکسیژن بیمارستان استان را تأمین می‌کردند دچار مشکل شد، با کمبود اکسیژن مواجه شدیم و به‌ناچار از شهرستان شاهرود و سبزوار اقدام به خرید اکسیژن کردیم.

وی گفت: خوشبختانه با توجه به کم شدن تعداد بستری‌ها در چند روز اخیر اکنون با این مشکل مواجه نیستیم اما اگر مجدداً تعداد بستری‌های ما بیش از ظرفیت تولید اکسیژن ما شود با مشکل روبرو خواهیم شد و به همین دلیل در حال بررسی و پیگیری خرید یک تانکر اکسیژن برای رفع نیازهای استان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: روند بستری‌ها در استان رو به کاهش است اما کماکان در پیک قله پنجم هستیم.

وی تصریح کرد: باکم شدن تعداد مراجعین در بیمارستان امام حسن یک بخش تعطیل‌شده است و تعدادی تخت نیز خالی هستند.

هاشمی بیان داشت: خوشبختانه در این پیک با افزایش ظرفیت در بیمارستان‌هایی مانند امام رضا(ع) و تأمین اجتماعی از ایجاد بیمارستان صحرایی جلوگیری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: طبق شاخصِ میزان فوتی به بستری‌ها، فوتی‌های خراسان‌شمالی پایین‌تر از میانگین کشوری بود و شاخصی که میزان فوتی را به جمعیت برسی کند وجود ندارد.

وی از دلایل افزایش تعداد بستری در استان خراسان‌شمالی گفت و اظهار داشت: مراسمات عروسی و عزایی که قبل از پیک پنجم شاهد آن بودیم، متأسفانه باعث وقوع پیک پنجم و افزایش تعداد بستری در خراسان‌شمالی شد.

هاشمی گفت: اصناف و اماکنی که در شهرها قابل مدیریت بود تعطیل شدند اما مراسماتی که در روستاها برگزار شد، دلیل اصلی افزایش تعداد بستری و به طبع آن مرگ‌ومیر بوده است، هرچند باید سایر اعضا نیز به این مسئله ورود پیدا می‌کردند.

وی به وضعیت واکسیناسیون خراسان‌شمالی اشاره کرد و افزود: میانگین واکسیناسیون در استان ۳۳ درصد است که از میانگین کشوری بالاتر هستیم و در بخش روستایی نیز از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: متأسفانه برخی خوددرمانی‌ها و حتی استفاده از مواد مخدر برای درمان کرونا و به دلیل اینکه مواد مخدر مُسَکن هستند و فقط درد را تسکین می‌دهند، گمان می‌شود که بیماری را درمان می‌کند اما بیماری از درون رشد می‌کند.

وی همچنین با اشاره تأثیرگذاری موضوع طب سنتی گفت: طب سنتی و مدرن جدا از هم نیستند چون بسیاری از داروهای مدرن نیز ریشه گیاهی دارند اما چگونگی و کشف درمانی بودن داروهای گیاهی باید موردمطالعه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی بیان داشت: میزان ابتلا در افرادی که هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند کمتر از سایرین بوده است.

هاشمی در پایان گفت: بیشترین واکسنی که در استان مورداستفاده قرارگرفته است سینوفارم است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول