اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ایران الگوی صلح را در دنیا نمایش می‌دهد

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در ارتباط با کشورهای حاشیه خزر به دنبال تقویت رابطه دوستی و معرفی ایران به عنوان کشوری که می‌تواند در زمینه صلح و دوستی پیشتاز باشد، هستیم.

ایران الگوی صلح را در دنیا نمایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، امیر دریادار شهرام ایرانی ‌در حاشیه مراسم اختتامیه ششمین دوره رقابت‌های جام دریا با بیان اینکه هدف ایران در آزمایش میزان توانمندی نیروها در سطح بین‌الملل است، اظهار کرد: بنابراین مهم‌ترین هدف حضور نیروی دریایی در جام دریا، دیپلماسی دفاعی و دریایی است.

وی با اشاره به سومین میزبانی ایران در رشته غواصی و نخستین میزبانی در رشته جام دریا گفت: با توجه به حضور در عرصه مسابقات قطعاً تلاش می‌کنیم جایگاه مناسب را کسب کنیم که امسال در هر دو حوزه رقابت‌ها، غواصی عمق و جام دریا جایگاه اول را کسب کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مهم‌ترین هدف جمهوری اسلامی ایران را دیپلماسی دفاعی و دیپلماسی دریایی عنوان کرد و افزود: به دلیل شرایط کاری و تردد دریایی و ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، در این تبادلات به دنبال تقویت دوستی بین کشورهای حوزه خزر هستیم و در تلاشیم این رابطه را به‌عنوان الگو در بین کشورهای حاشیه خزر حفظ کنیم تا درزمینهٔ صلح و دوستی پیشتاز باشیم.

امیر دریادار ایرانی با اذعان به اینکه جمهوری اسلامی در حوزه صلح و اهمیت قائل شدن برای تداوم ارتباط و توجه به جوامع بشری و گفتمان بین انسان‌ها پیشتاز است، تصریح کرد: در تلاشیم در آینده با برگزاری رزمایش‌های مرکب و مشترک و دیدوبازدیدها از کشورهای حاشیه خزر به همه جهان الگوی مودت برادری و دوستی را در صلح و صفا نشان دهیم.

دریای خزر دریای صلح و دوستی است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش نیز در این مراسم با بیان اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی است، اظهار کرد: هر جا که امنیت باشد صلح، دوستی و تعاملات در آن قسمت باقی می‌ماند و امنیت نقش مهمی در گسترش تعاملات کشورهای حاشیه دریای خزر دارد.

به گفته امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ارتش جمهوری اسلامی ایران امسال میزبان سه رشته غواصی عمق در کنارک، جام دریا در ناوگان شمال و اربابان سلاح در اصفهان و در هر سه مسابقه توانستیم مقام نخست را کسب کنیم و این امر مایه مباهات است.

وی حضور در مسابقات بین‌المللی جام دریا را موجب تحقق نقش نیروی دریایی همانند وزارت خارجه در توسعه دیپلماسی دریایی و سیاسی دانست و تصریح کرد: ایران تداوم صلح و دوستی در دریای خزر را جزو مأموریت‌های نیروی دریایی تمام کشورهای حاشیه خزر است و با همکاری یکدیگر باید بتوانیم امنیت خزر را برقرار و تداوم ببخشیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تأکید بر اینکه برای بهره‌مندی از منابع دریای خزر باید تعاملات، همکاری‌ها و دوستی‌ها را همیشه حفظ کنیم، افزود: برگزاری مسابقات جام دریا بهانه‌ای برای هم‌افزایی و گسترش روابط بین نیروی دریایی  کشورهای شرکت‌کننده در این مسابقات است و موجبات بهره‌مندی کشورهای حاشیه خزر از منابع خدادادی آن را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول