اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مقام نخست ایران در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی جام دریا

به گفته سر داور ششمین دوره مسابقات بین‌المللی جام دریا ۲۰۲۱، جمهوری اسلامی ایران با کسب ۲۰۴ امتیاز مقام نخست این رقابت‌ها را کسب کرد.

مقام نخست ایران در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، ناخدا یکم عباس حسنی در اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی جام دریا ۲۰۲۱ در سالن اجتماعات همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد بندر انزلی اظهار کرد: این مسابقات با حضور ۴ گروه و با ۸ فروند شناور نظامی و با حضور حدود ۴۰۰ نیروی نظامی از کشورهای روسیه، آذربایجان و قزاقستان به میزبانی بندرانزلی از دوم شهریورماه سال جاری آغاز و تا ۱۲ شهریورماه امسال به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه این مسابقات در ۶ مرحله اجرا شد که درنهایت جمهوری اسلامی ایران با کسب ۲۰۴ امتیاز به‌عنوان قهرمان بر سکوی نخست قرار گرفت، افزود: گروه روسیه در جایگاه دوم و تیم‌های آذربایجان و قزاقستان به‌طور مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.

سر داور ششمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی جام دریا ۲۰۲۱ با بیان اینکه این دور از رقابت‌ها در ۶ آیتم برگزار شد، تصریح کرد: ورزشکاران در بخش‌های مبارزه با آب‌گرفتگی، کنترل صدمات، بقا در دریا و امداد و نجات دریایی، مهار بویه در دریا، تیراندازی سطحی علیه هدف کاذب در دریا، تیراندازی علیه هدف هوایی، تیراندازی به ماکت مین شناور با یکدیگر رقابت کردند.

در پایان مسابقات گروه ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست با کسب درمجموع ۲۰۴ امتیاز بااقتدار در جایگاه نخست این دوره از مسابقات بایستد و به قهرمانی برسد. در پایان این مراسم و پس از اهدای جوایز تیم‌های منتخب جام قهرمانی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی جام دریا ۲۰۲۱ به جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

ناوهای موشک‌انداز «جوشن و پیکان» از کشور ایران، ناوهای «مانگیستاو و ساری آرکا» از کشور قزاقستان، ناوهای «مخاچ‌قلعه و آستراخان» و «یدک‌کش 738 SB» از کشور روسیه و ناوهای «G-122 و G-124»، از کشور آذربایجان در این دوره از مسابقات جام دریا حضور داشتند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول