اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پذیرش مددجو در مراکز نگهداری بهزیستی زنجان با حکم قضایی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تا حد امکان از پذیرش افراد جدید در کمپ‌ها و مراکز روزانه خودداری کرده‌ایم، مگر آنکه به‌طور استثنا دستور قضایی وجود داشته باشد که آن هم با رعایت موازین بهداشتی کامل صورت می‌گیرد.

پذیرش مددجو در مراکز نگهداری بهزیستی زنجان با حکم قضایی

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: استقرار تیم درمان و رصد علائم همه مددجویان ساکن در مراکز بهزیستی و ویزیت روزانه پزشکان به صورت مستمر در حال انجام است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: رصد مستمر مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی و اعلام گزارش روزانه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تا حد امکان از پذیرش افراد جدید در کمپ‌ها و مراکز روزانه خودداری کرده‌ایم مگر آنکه به‌طور استثنا دستور قضایی وجود داشته باشد که آن هم با رعایت موازین بهداشتی کامل صورت می‌گیرد، افزود: در همه مراکز نگهداری اتاق قرنطینه برای افرادی که خانواده‌ای ندارند برای نگهداری پیش‌بینی شده و بسته بهداشتی کامل در اختیار آن افراد قرار می‌گیرد.

محمدی با بیان اینکه واکسیناسیون همه مددجویان ساکن در مراکز شبانه‌روزی انجام پذیرفته است، افزود: همه مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی، ملزم به رعایت بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ارسالی کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه از توزیع ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز اهدایی صندوق جمعیت سازمان ملل خبر داد و گفت: در کل کشور بیش از یک هزار دستگاه در نظر گرفته شده که ۱۰ دستگاه سهم استان زنجان بوده و دستگاه‌ها با توجه به نحوه فعالیت و تعداد مددجویان در مراکز، به صورت رایگان در اختیار مراکز قرار گرفت.  

وی گفت: از ۱۰ دستگاه اهدایی، پنج دستگاه در بین مراکز سالمندان، دو  دستگاه آسایشگاه روانی بیماران مزمن و سه دستگاه نیز در مراکز شبانه‌روزی توانبخشی نگهداری افراد دارای معلولیت بالای ۵۷ سال توزیع شد.

محمدی با بیان اینکه سالمندان مورد حمایت بهزیستی مقیم در مرکز و تمامی مددجویان مراکز شبانه روزی به طور کامل واکسیناسیون شده‌اند افزود: ۱۲۴ نفر از نیروهای این مراکز نیز همراه مددجویان واکسینه شدند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان عنوان کرد: برای همه مددجویان ساکن در این مراکز مانند مراکز شبانه کودکان، سالمندان و مراکز روزانه همه موارد بهداشتی و محدودیت ورود و خروج  توسط نیروهای مراکز انجام می‌شود، همچنین برای این مراکز ملاقات‌های عمومی و بازدید کنسل شده است.

وی عنوان کرد: برای حفظ سلامتی مددجویان مقیم در مراکز شبانه‌روزی، خانواده‌ها می‌توانند به صورت تلفنی با آنها ارتباط بگیرند، حتی به خیرین اعلام شده که در شرایط فعلی تنها به صورت غیرحضوری می‌توانند به این مراکز خدمات ارائه کنند و ویزیت بیماران در منزل نیز کنسل شده و مرخصی کودکان بی‌سرپرست برای رفتن نزد اقوام نیز لغو شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول