اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بهره‌برداری از ۳۵۰۰ طرح اشتغالزایی در هرمزگان توسط «بنیاد برکت» تا پایان سال

مجری طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور بنیاد برکت استان هرمزگان گفت: تا پایان سال ۳۵۰۰ طرح اشتغالزایی توسط بنیاد برکت در هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از ۳۵۰۰ طرح اشتغالزایی در هرمزگان توسط «بنیاد برکت» تا پایان سال

علی غلامشاهی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بشاگرد اظهار داشت: تا پایان سال ۳۵۰۰ طرح اشتغالزایی توسط بنیاد برکت در استان هرمزگان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در طول سال گذشته  بیش از ۸۰۰ طرح توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سطح استان هرمزگان در شهرستان‌های بشاگرد، سیریک و میناب افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است که عمده طرح‌ها مربوط به رسته‌های شغلی پرورش دام سبک و سنگین، کشاورزی، مشاغل فنی و خدماتی و کارگاه‌های تولیدی بوده است.

مجری طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور بنیاد برکت استان هرمزگان گفت: بنیاد برکت برای سال جاری اجرای ۳۵۰۰ طرح اشتغالزایی و ایجاد ۱۰۷۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق هدف و شهرستان‌های استان هرمزگان را در دستور کار قرار داده و این کار با همکاری تسهیل‌گران و مجریان استان در حال انجام است‌.

غلامشاهی ادامه داد: سقف اعطای تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزایی «طرح سحاب» بسته به نوع و اجرای طرح تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در رسته‌های شغلی کارگاه‌های تولیدی و خانگی خرد، صنایع تبدیلی و فراوری محصولات، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش طیور، کشاورزی با اولویت کاشت گیاهان دارویی، فنی و خدماتی، صنایع‌دستی، کارگاه‌های آموزشی، فریلنسینگ(آزادکاری و دورکاری در بستر اینترنت) و همچنین به صورت ویژه در مشاغل دانش‌بنیان و آبزی‌پروری آمادگی اعطای تسهیلات را دارد.

وی عنوان داشت: تعدادی طرح محدود در سطح استان تحت عنوان مشاغل خانوادگی (کارگاه‌های خرد) و اعطای تسهیلات به‌صورت خانوادگی و همچنین برای طرح‌های بنگاه‌محور فعال، راکد، نیمه‌تعطیل جهت فعالیت مجدد، توسعه و همچنین راه‌اندازی کارگاه‌ها و کارخانجات جدید با اولویت پشتیبانی طرح‌های اشتغالی بنیاد برکت و همچنین نیاز مردم منطقه جهت تامین منابع اعتباری و سرمایه در گردش و بازگشت آنها به عرصه فعالیت و تولید تا سقف ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات طبق شرایط اعلامی توسط بنیاد برکت پرداخت می‌کند.

غلامشاهی اولویت پرداخت تسهیلات را در قالب طرح سحاب مناطق هدف به طرح‌های کوچک و زودبازده و معیشت پایدار عنوان کرد.

وی همچنین از ارائه آموزش با همکاری ادارات فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، صنایع دستی و میراث فرهنگی برای مشاغل مربوطه و در ادامه خرید تضمینی از کشاورزان با به‌کارگیری پشتیبان برای محصول الوئه‌ورا و ایجاد صندوق توسعه و پشتیبان مالی در روستاها را از دیگر اقدامات بنیاد برکت در شهرستان‌های استان   عنوان کرد.

مجری استانی بنیاد برکت با بیان اینکه بر پایه تولید و اشتغال همه شاخص‌های زندگی ارتقا پیدا می‌کند، گفت: در سایه تولید، درآمد خانوار افزایش می یابد و کیفیت زندگی بهبود خواهد یافت و همه باید در امر تولید اهتمام جدی و ویژه داشته باشند و به صورت شبانه‌روزی و جهادی تلاش کنند چرا که با تولید می توان به رفع بیکاری و ایجاد درآمد پایدار اقدام کرد.

غلامشاهی اضافه کرد: همه حوزه های موجود در شهرستان ها باید از تسهیلات «سحاب» ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خصوص پیشبرد اهداف تولید استفاده کنند.

وی در مورد نگاه ویژه بنیاد برکت به مناطق محروم و خصوصا شهرستان بشاگرد ضمن تشکر و قدردانی از مدیرعامل بنیاد برکت و معاون اشتغال اجتماع‌محور بیان داشت: در سال گذشته حدود ۳۰۰ طرح اشتغالزایی اجرا و در سال ۱۴۰۰ با اهتمام ویژه مدیرعامل محترم و معاونت اشتغال آن نهاد، تعداد طرح‌های مصوب این شهرستان را ۸۰۰ طرح و با همکاری چهار نفر تسهیل‌گر جهت پیشبرد امور اعلام کردند.

غلامشاهی افزود: بنیاد برکت بر اساس منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی، اشتغال پایدار و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به‌عنوان هدف و اولویت اصلی در دستور کار دارد.

مجری طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور بنیاد برکت استان هرمزگان ضمن قدردانی و تشکر از زحمات بی‌وقفه و رهنمودهای مدیرعامل و معاونت اشتغال اجتماع‌محور، مدیران، کارشناسان، مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت، ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان هرمزگان، فرماندار، امام جمعه و همچنین رؤسای ادارات شهرستان بشاگرد برای همگان آرزوی موفقیت و سربلندی و توفیق خدمتی خالصانه در سنگر مسؤولیت را از درگاه خداوند منان تمنا کرد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول