اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پیگیری بستری موقت بیماران کرونایی همدان در سالن‌ ورزشی

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا از پیگیری اختصاص سالن‌های ورزشی کنار بیمارستان‌های همدان برای بستری موقت بیماران کرونایی خبر داد.

پیگیری بستری موقت بیماران کرونایی همدان  در سالن‌ ورزشی

حسن بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های استان از لحاظ بیمای کرونا اظهار کرد:‌ متاسفانه بیمارستان‌ها به شدت شلوغ هستند و تعداد مراجعات بالا و این توان کادر درمان را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۴۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: تعداد بیماران بستری موقت نیز بیش از ۸۰ نفر هستند که روزانه مراجعاتی دارند و داروهای خود را گرفته و در منزل دوره درمان را سپری می‌کنند.

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در پاسخ به اینکه آیا تعطیلات اخیر در استان نسبت به کاهش مراجعات و بستری‌ها موثر بوده است؟ بیان کرد: این امر باعث شده آمار بالا نرود و تقرییا ۱۰ روزی است که شاهد وضعیت ثابت یک‌هزار و ۴۰۰ بیمار بستری هستیم.

وی با تاکید به اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل شده و در صدد هستیم در سالن‌های ورزشی کنار بیمارستان‌ها نیز بستری موقت داشته باشیم گفت: در این خصوص با استاندار و اداره ورزش و جوانان صحبت‌هایی داشته‌ایم.

بهرامی خاطرنشان کرد: بیمارستان صحرایی محدودیت‌هایی را دارد و بالاخره به سرما و شب برمی‌خوریم، باید مکان دیگری برای بیماران احتمالی تعبیه شود به همین دلیل قصد داریم از ظرفیت سالن‌های ورزشی کنار بیمارستان‌ها بهره‌مند شویم.

وی در خصوص اینکه حجت‌الاسلام فلاحی؛ نماینده مردم همدان در مجلس اخیرا اظهاراتی داشت مبنی بر اینکه چرا از ظرفیت کامل تخت‌های بیمارستانی بهره‌مند نمی‌شویم و چرا باید «بیمارستان صحرایی» برای مبتلایان به کرونا راه‌اندازی کنیم گفت: مراجعات بیمارستان‌ها تنها بیماران مبتلا به کرونا نیستند و باید جا برای دیگر بیماران هم باشد.

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با اشاره به اینکه بیماران ما شامل بیماران تصادفی، سرطانی، جراحی و ... است و نمی‌توان تنها صرفا بیماران کرونایی را دید افزود: قبلا از کرونا نیز مراجعات به بیمارستان‌ها بالا بود و در حال حاضر این بیماری هم مزید بر علت شده و باید مدیریت درستی در نحوه پذیرش بیماران داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول