اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشدید محدودیت‌‌ها علیه ساکنان بیت‌المقدس و تداوم بازداشت‌ها در کرانه باختری

همزمان با ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی، نظامیان صهیونیست‌ علاوه بر تشدید محدودیت‌ها علیه ساکنان قدس، شمار دیگری از جوانان فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

تشدید محدودیت‌‌ها علیه ساکنان بیت‌المقدس و تداوم بازداشت‌ها در کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صبح امروز (پنج‌شنبه، ۲ سپتامبر)، شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان اشغالگر به صورت غیرقانونی وارد صحن‌های مسجد‌الاقصی شدند.

به نوشته «عربی ۲۱»، صبح امروز،  شماری از شهرک‌نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست و به سرکردگی حاخام «یهودا غلیک» عضو سابق کنست وارد مسجد الاقصی شدند و در بخشهای مختلف آن به انجام برخی آئین‌های تلمودی پرداختند.

تشدید محدودیت‌ها علیه ساکنان بیت‌المقدس

از سوی دیگر، اشغالگران صهیونیست، محدودیت‌ها علیه ساکنان بیت‌المقدس را تشدید کردند.به عنوان مثال، «خالد زبرکا» وکیل مدافع فلسطینی می‌گوید که دستگاه اطلاعات اسرائیل به شیخ «عکرمه صبری»  خطیب مسجدالاقصی در قدس اشغالی اطلاع داده که حق دیدار و گفت‌وگو با شیخ «رائد صلاح»، شیخ «کمال خطیب»، دکتر «سلیمان احمد»، شیخ «فواز اقباریا» و شیخ «محمد عماره» را ندارد.

اشغالگران همچنین به آزاده فلسطینی «جمیل العباسی» ابلاغ کردند که در حق او حکمی مبنی بر دور ماندن از مسجدالاقصی به مدت شش ماه را صادر کرده‌اند.

وی یکی از افراد حامی مسجدالاقصی است که تاکنون چندین بار به اسارت صهیونیست‌ها درآمده و بارها از بخش قدیمی قدس یا مسجدالاقصی به جایی دیگر تبعید شده است.

تداوم بازداشت‌ها در کرانه باختری

در کرانه باختری نیز، ساکنان الخلیل امروز، منتظرند تا یکی از دخترهایشان به نام «آیات محفوظ» از زندان «الدامون» پس از تحمل پنج سال اسارت و پایان محکومیتش، آزاد شود.

از سوی دیگر، «احمد حمامره» اسیر فلسطینی پس از ۳۳ روز اعتصاب غذا در اعتراض به حکم اسارتش، به اعتصاب خود پایان داد. باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد که پس از آن‌که بر سر آزادی این اسیر فلسطینی در ۱۴ فوریه آتی توافق شد، وی اعتصاب غذای خود را به حالت تعلیق درآورد.

از سوی دیگر، صهیونیست‌ها جوانی به نام «عثمان حمامره» را از منزلش در شهرک «جبع» در جنوب جنین بازداشت کردند.

اشغالگران صهیونیست، صبح امروز با حمله به روستای «فحمه» در شهرستان جنین، همچنین جوانی به نام «محمد عنان مراعبه» را بازداشت و اقدام به تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور به سوی ساکنان این روستا کردند.

در «دورا» واقع در جنوب الخلیل نیز، اشغالگران معلم و آزاده‌ای به نام «نافذ شوامره» را مجددا به اسارت گرفتند.

در وادی الحصین، واقع در مرکز شهر الجلیل، یک شهرک‌نشین صهیونیست، یک کودک را در هنگام رفتن به مدرسه، زیر گرفت.

خبرگزاری فلسطینی «صفا» به نقل از «عماد ابوشمیسه» هماهنگ‌کننده کمیته مدافعین حقوق بشر نوشت که این کودک به نام «عبدالله الجعبری» (۷ ساله) در هنگام رفتن به مدرسه زیر گرفته شد و به یکی از بیمارستان‌ها به دلیل جراحاتی سطحی انتقال یافت.

وی در ادامه گفت که کودکان و دانش آموزان فلسطینی همواره از سوی نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان مورد تعرض  و در ایست‌های نظامی موجود در مسیر مدارسشان مورد بازرسی و تفتیش قرار می‌گیرند.

در روستای «بورین» در جنوب نابلس نیز، شهرک‌نشینان صهیونیست به منزل یک اسیر فلسطینی یورش بردند و پنجره‌های آن را با سنگ شکستند. به نوشته پایگاه‌های خبری فلسطینی، شهرک‌نشینان به خودروهای پارک شده در محوطه این منزل و درختان آن نیز آسیب زدند. شهرک‌نشینان به دنبال آن هستند که ساکنان این منزل را مجبور به ترک منزلشان کنند زیرا تنها خانه فلسطینی موجود در مجاورت شهرک آن‌ها در نزدیکی بورین است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول