اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تدابیر آموزش و پرورش برای پروژه مهر 1400/ از جزئیات توزیع کتب درسی تا جبران کمبود معلم در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ترک تحصیل‌ها و آسیب‌های درازمدت زیادی در کرونا اتفاق افتاده است و با حضوری کردن مدارس سعی بر کاهش آن داریم.

تدابیر آموزش و پرورش برای پروژه مهر 1400/ از جزئیات توزیع کتب درسی تا جبران کمبود معلم در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد فرحناز قائدامینی شامگاه سه‌شنبه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش در دو سال گذشته آسیب ریادی از کرونا دیده است و مهر امسال باید متفاوت‌تر از  سال گذشته باشد تا از آموزش باز نمانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: پروژه مهر در آموزش و پرورش اصل و شاخص است که اگر درست پیش برود در اجرای سایر برنامه‌ها نیز مشکلی ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه آسیب تعطیلی مدارس بیش از کرونا است، اظهار داشت: ترک تحصیل‌ها و  آسیب‌های درازمدت زیادی در کرونا اتفاق افتاده است و با حضوری کردن مدارس سعی بر کاهش آن داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: پروژه مهر پروژه‌ای درون‌سازمانی نیست بلکه برون‌سازمانی است و همکاری تمام ادارات را نیاز دارد و در پروژه مهر کمیته‌های مختلف تشکیل و ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیستم یکپارچه شده و مشکلات گذشته رفع شده است.

ثبت‌نام بیش از 96 درصد دانش‌آموزان دبستانی انجام شده است

قائدامینی اظهار داشت: مقاطع میان‌پایه به طور خودکار ثبت‌نام می‌شوند و در مقطع دبستان بیش از ۹۶ درصد از دانش‌آموزان ثبت‌نام شده‌اند اما در متوسطه اول و دوم با توجه به اعلام نتایج آزمون‌های نمونه و تیزهوشان تمامی ثبت‌نام‌ها نهایی نشده است و آخرین گزارش از روند ثبت‌نام‌ها نشان‌دهنده رتبه ۳ ما در کشور در حوزه ثبت‌نام دانش‌آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: در ثبت‌نام‌ کتب درسی جزو ۵ استان اول هستیم که از تعداد یک میلیون و ۸۶۰ هزار کتاب چاپ شده تعداد یک میلیون و ۷۵۵ هزار و ۷۹۵ جلد تحویل آموزش و پرورش شده است و امسال توزیع کتب از طریق مدارس می‌باشد هم‌چنین کتب فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بعد از شهریورماه توزیع می‌شود.

در مناطق عشایری مدارس کتب درسی را خریداری می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: ۹۴ درصد کتب دبستان، ۸۴ درصد کتب متوسطه اول و ۷۱ درصد کتب متوسطه دوم ارسال شده است و در مناطق عشایری  اولیا برای ثبت‌نام نمی‌آیند که درصدد هستیم مدرسه کتاب دانش‌آموز را خریداری و سپس در صورت مراجعه دانش‌آموز تحویل دهند.

قائدامینی با اشاره به کمبودها در بخش نیروی انسانی آموزش و پرورش توضیح داد: به طور کل تعداد پرسنل ما ۱۵ هزار و ۱۵۰ نفر است که یک هزار و ۳۵۰ نفر نیروهای تربیت معلم، ۶۵۵ نفر حق‌التدریس، یک هزار و ۳۶۵ نفر نیروهای خدماتی پشتیبانی و در مجموع ۱۳ هزار و ۱۴۵ نفر کارکنان اداره کل هستند که ۱۱ هزار و ۴۲۱ نفر آن‌ها کادر آموزش می‌باشند.

وی ادامه داد: تا مهر امسال یک هزار و ۶۸۳ نفر بازنشسته می‌شوند و یا تقلیل ساعت و مرخصی دارند و ۵۷۵ نفر استخدام پیمانی ماده ۲۸ و ۲۷۹ نفر از دانشگاه فرهنگیان وارد مجموعه آموزش و پرورش می‌شوند و در مجموع ۱۰ هزار و۳۱۳ نفر نیروی آموزشی خواهیم داشت.

مدیرکل آمورش و پرورش چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: غیر از دانش‌آموزان پیش دبستانی تعداد ۱۷۶ هزار و ۷۱۴ دانش‌آموز در کل استان داریم که در ۷ هزار و ۸۸۸ کلاس درس دولتی آموزش می‌بینند.

کمبود ۱۸۶۰ نیرو در آموزش و پرورش استان در مهرماه 1400

قائدامینی اظهار داشت: در مهرماه یک هزار و ۸۶۰ نفر نیرو کمبود داریم که با شیوه‌های مختلف جبران می‌شود و چینش مربیان و پایش آن‌ها انجام شده است و از  ۴۳ نفر نیروهای طرح امین و یک هزار و ۲۱۳ نفر حق‌التدریس استفاده می‌کنیم، هم‌چنین تدریس موظف معاونین و عوامل ۶ هزار و ۴۰۰ ساعت معادل ۲۶۶ نفر است و با استقرار خدمت ۳۰۲ نفر موافقت شده است و از نیروهای بازنشسته و تخصیص شیفت نیز کمبود‌ها جبران می‌شود.

 با اشاره به روند نقل و انتقالات در استان گفت: نقل و انتقالات در استان به طور شفاف و پلکانی در ۲ سال گذشته انجام شده است که ۵۲۹ نفر جابه‌جا شده‌اند.

وی بیان داشت: در کنکور امسال ۲۸۸ نفر دانشجو معلم جذب می‌شود که ۴۵۱ نفر برای مصاحبه و پذیرش انتخاب شده‌اند.

رفع نیاز آموزشی دانش‌آموزان ضعیف توسط ۶۰۰ داوطلب

قائدامینی با بیان اینکه دانش‌آموزان دچار ضعف در آموزش بودند، اظهار داشت: به واسطه حضور از طریق راهبران جهاد آموزشی و بسیج فرهنگیان ۶۰۰ نفر جهت آموزش به دانش‌آموزان اعلام آمادگی کردند تا نیاز آموزشی دانش‌آموزان را تا پایان شهریورماه رفع کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر ضرورت آموزش و توانمندسازی معلمان افزود: دوره اساتید اولیا و معلمان و مدیران برگزار شده است.

وی با اشاره به تعمیر و تجهیز مدارس استان بیان کرد: آماده‌سازی مدارس در حال تکمیل و تجهیز در حال انجام است و از کمک‌های خیرین ۵ میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است هم‌چنین کمک‌ ۵ میلیارد تومانی وزارت‌خانه در حال پیگیری است که با بازگشایی مدارس باید تعمیر سرویس‌های بهداشتی به لحاظ رعایت بهداشت انجام شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول