اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کمبود ۱۸۹۰ نیرو در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری/ ۱۱۸۷ درخواست انتقالی بررسی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود یک‌هزار و ۸۹۰ نیرو در استان، گفت: با درخواست انتقالی ۱۲۵ معلم به خارج از استان موافقت شد.

کمبود ۱۸۹۰ نیرو در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری/ ۱۱۸۷ درخواست انتقالی بررسی می‌شود

فرحناز قائدامینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به کمبود یک هزار و ۸۹۰ معلم در استان گفت: تعداد پرسنل آموزش و پرورش استان ۱۵ هزار و ۱۵۰ نفر است که از این تعداد یک هزار و ۳۵۰ نفر آن‌ها دانشجو معلم هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: ۶۵۵ نفر از نیروها حق‌التدریسی هستند و تعداد کارکنان استان ۱۳ هزار و ۱۴۵ نفر است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۴۲۱ نفر کارکنان آموزشی هستند.

راهکارهای جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش

وی اظهار داشت: تا مهرماه سال جاری یک هزار و ۶۸۳ نفر شامل بازنشستگی، تقلیل و مرخصی می‌شوند و در مقابل ۵۷۳ نفر نیروی پیمانی جذب می‌شود که ۲۷۹ نفر مشمول ماده ۲۸ و ۲۹۶ نفر از فرهنگیان هستند.

قائدامینی خاطرنشان کرد: تعداد کارکنان در مهرماه سال جاری ۱۰ هزار و ۳۱۳ نفر است در حالیکه تعداد دانش‌آموزان امسال به غیر از دانش‌آموزان پیش‌دبستانی ۱۷۶ هزار و ۷۱۴ نفر می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به راهکار‌های جبران و پوشش کمبود نیرو عنوان کرد: استفاده از ظرفیت معلمان حق‌التدریسی به تعداد یک هزار و ۲۱۳ نفر، طرح امین ۴۳ نفر، تدریس موظف معاونان و عوامل اجرایی مدرسه به تعداد ۲۶۶ نفر که ۶ هزار و ۴۰۰ ساعت از این جبران می‌شود، موافقت با استمرار کار ۳۰۲ نفر، استفاده از نیروهای بازنشسته به میزان ۱۵ ساعت در هفته و پرداخت به صورت اضافه‌کار و استفاده از شیفت‌بندی معلمان در مناطق محروم از جمله راهکارهای جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش است.

بررسی ۴۸۳ درخواست انتقالی خارج از استانی معلمان در چهارمحال و بختیاری/ با ۱۲۵ درخواست موافقت شد

وی با اشاره به روند انتقالی‌های آموزش و پرورش بیان کرد: امسال ۴۸۳ نفر درخواست انتقالی خارج از استان داشتند که با تعداد ۱۲۵ نفر موافقت شد که شامل انتقال تمام همسران جانبازان با مشکلات محرز شده و زوج‌های فرهنگیان شد.

قائدامینی در خصوص انتقالی‌های درون استانی اظهار داشت: تعداد یک هزار و ۱۸۷ تقاضای درون استانی داشتیم که هنوز انجام نشده است و درصدد هستیم که به صورت پلکانی همانند سال‌های گذشته انجام شود.‌

انتهای پیام/۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول