اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سهم ناچیز قلعه‌رئیسی از امکانات ورزشی/ تکمیل زمین ورزشی مطالبه اصلی جوانان

رئیس دادگستری چاروسا یک مکان مناسب ورزشی را حق جوانان چاروسا دانست و گفت: سرانه ورزشی در چاروسا و قلعه رئیسی بسیار پایین است که نیازمند توجه بیش از پیش به این منطقه است.

سهم ناچیز قلعه‌رئیسی از امکانات ورزشی/ تکمیل زمین ورزشی مطالبه اصلی جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، یکی از سیاست ها مهم دستگاه قضا به خصوص در زمان مدیریت آیت الله رئیسی تلاش برای دغدغه ها و مطالبات عمومی مردم بود که به تبع آن این مطالبات به بخش محروم چاروسا هم رسید و رئیس دادگستری این بخش در اقدامی به چند مورد از مشکلات چاروسا که از دغدغه های مردم این منطقه بود پروژه ها و فعال و پیگیری شدند که یکی از این مطالبات استادیوم ورزشی قلعه رئیسی است.

این استادیوم که قریب به 17سال نیمه کاره رها شده بود و جوانان قلعه رئیسی و حتی چاروسا به دیگر مناطق برای بازی و فوتبال مسیرهای زیادی را طی می کردند اما با ورود دستگاه قضا و پیگیری و هماهنگی امام جمعه، رئیس دادگستری چاروسا و بخشدار و شورای شهر باعث شد تا این پروژه با جدیت بیشتری فعال شود.

حالا این پروژه بعد از شش ماه از فعالیت کاری آن پیشرفت قابل توجهی به خود دارد و روز به روز پیشرفت بهتری هم دارد، اما پیگیری ها به همین ختم نشد و در ادامه پیگیری ها رئیس دادگستری چاروسا از مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان دعوت کند تا با حضور در استادیوم و نشست جهت بررسی مشکلات ورزشی روند پروژه بهتر و پیمانکار با جدیت بیشتری کار کند.

ابتدا با حضور در استادیوم ورزشی از نزدیک با روند اجرای کار آشنا و مشکلات آن را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.

 

سپس نشست امام جمعه، رئیس دادگستری و نماینده بخشدار و دهیاران و شورای شهر مسئولین محلی چاروسا با مدیرکل ورزش و جوانان در دفتر امام جمعه قلعه رئیسی هم برگزار شد.

 

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در نشست با مدیرکل ورزش و جوانان استان و مسئولین محلی با تقدیر از تلاش و پیگیری رئیس دادگستری و حوزه قضایی چاروسا برای ورود به پروژه ها و پیگیری مشکلات مردم تصریح کرد: خاطرات خوبی با مدیران کل ورزش و جوانان استان در چند سال گذشته نداریم و هیچ گاه نگاه خوبی به ورزش چاروسا نداشتند و امیدواریم در روزهای پایانی مدیریت دولت تدبیر امید در استان این پروژه به سرانجام برسد.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه در حق جوانان قلعه رئیسی در سالهای اخیر از سوی ورزش و جوانان ظلم شد و حقا اگر رئیس دادگستری هم نبود امروز این وضعیت نداشت خاطرنشان کرد: زمانی که در چاروسا دانش آموز بودم صحبت های این استادیوم بود و همچنان به همان شکل های اولیه ماند تا این چند ماه پیشرفتی داشت که امیدواریم جهادی تر کار صورت بگیرد تا تکمیل شود چرا که جوانان با ورزش زندگی می کنند اما زمینه ورزش وجود ندارد و از لحاظ ورزشی چاروسا در استان محروم است و ناعدالتی ورزشی در چاروسا و دیگر مناطق استان کاملا مشهود است که امیدواریم این ناعدالتی از بین رود و لااقل کمتر شود.

وی با بیان اینکه تیم اتحاد در استان مظلوم است ادامه داد: در زمینه ورزشگاه در این چند ماه کار خوب صورت گرفت که باز هم می شود تلاش بیشتری کرد و در خصوص تیم اتحاد هم با کمک های خود دست کمکی به سر این تیم بکشید تا فضای کم کاری و نبود امکانات ورزشی در منطقه برای آنها جبران شود؛ و متسافانه نبود نمایندگی در چاروسا مهمترین مشکلی است که می تواند با راه اندازی آن هماهنگی بهتری برای مشکلات ورزشی به وجود آید.

صلواتی با بیان اینکه فردی به نام چاروسا استخدام ورزش و جوانان منطقه شد اما در دیگر مناطق فعالیت می کند این اقدام مناسبی نیست و امیدواریم نیروی چاروسا برای راه اندازی نمایندگی فعال کنید.

 امام جمعه قلعه رئیسی افزود: راه‌اندازی نمایندگی ورزش و جوانان در چاروسا، افزایش سرانه ورزشی در چاروسا و راه اندازی چمن مصنوعی در روستاها از خواسته های مهم جوانان چاروساست.

 

حجت الاسلام انصاری پور در زمین ورزشی قلعه رئیسی با بیان اینکه امیدواریم با تلاش جهادی این پروژه یکبار برای همیشه به پایان برسد عنوان کرد: قابل دفاع نیست که یک زمین ورزشی در یک منطقه 20هزار نفری هنوز مشکلات زیربنای داشته باشد و باید با تلاش جدی تری به پروژه ورود کرده و پیمانکار را با تخصیص اعتبار هر چه سریع تر به پایان برسد.

رئیس حوزه قضایی چاروسا با بیان اینکه بدون اعتبار و با اعتبارات پیمانکار نمی شود پروژه را به پایان رساند خاطرنشان کرد: باید پیمانکار را با آیتم های جدید وادار به کار کرد و پیمانکار هم این آمادگی دارد و با تلاش و آمادگی پیمانکار باید ورزش و جوانان هم تلاش بیشتری نماید تا پروژه هر چه سریع تر به پایان برسد.

وی با بیان اینکه با سه ماه کار شبانه روزی می شود این پروژه را به پایان رساند یادآور شد: با ساخت این استادیوم بسیاری از جوانان چاروسا و روستاهای اطراف مشکل زمین ورزشی آنها برطرف می شود و متاسفانه با نیمه کاره رها شدن این زمین در گذشته شاهد عقب افتادگی در ورزش این منطقه شد که امیدواریم این کم کاری جبران شود و هر وقت نام این استادیوم به گوش می رسد یک پروژه نیمه کاره و خرابه تداعی می شود که امیدواریم با تلاش بتوان روزی جوانان این منطقه را خوشحال کرد.

انصاری پور به تیم اتحاد قلعه رئیسی اشاره و با بیان اینکه تیم اتحاد مظلومترین تیم استان است تاکید کرد: تیم اتحاد مظلوم است و باید ورزش استان به این مظلومیت توجه و نسبت به کمک به این تیم اقدام کند، متاسفانه فضای ورزشی در بسیاری از مناطق با ناعدالتی روبرو است در روستاهای با جمعیت بالا متاسفانه هیچ گونه مکان ورزشی نیست اما در یک روستاهای با جمعیت بسیار پایین زمین ورزشی وجود دارد، و نبود نمایندگی در چاروسا سبب می شود تا بسیاری از مشکلات ورزشی چاروسا از روی غفلت برجا بماند که بایداز جوانان چاروسا برای نمایندگی چاروسا استفاده شود و نمایندگی فعال شود.

وی با بیان اینکه باید قول های داده شده در زمان مدیرکل ورزش جوانان قبل را اجرایی کنید عنوان کرد: قول دو آبسرد کن به زمین ورزشی شوتاور و دشت آزادی را دو قول از مدیرکل قبل بود که باید اجرایی شود، و توجه به ورزش بانوان باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که فضای برای ورزش ندارند.

رئیس حوزه قضایی با بیان اینکه نخواهم گذاشت چاروسا فضای برای استراحت مدیران و مکانی برای ماموریت اداری آنها باشد یادآور شد: استفاده از مکان های ورزشی برای برگزاری جشن و مراسمات ختم و آن هم به همراه ارگستر و خواننده محلی تخلف و حتی توهین به اهمیت ورزش است باید مکان های ورزشی مدیریت شوند.

رئیس دادگستری چاروسا یک مکان مناسب ورزشی را حق جوانان چاروسا دانست و گفت: سرانه ورزشی در چاروسا و قلعه رئیسی بسیار پایین است که نیازمند توجه بیش از پیش به این منطقه است.

وی با بیان اینکه دادستان و رئیس دادگستری به عنوان مدعی العموم وظیفه دفاع از حق مردم دارد عنوان کرد: امیدواریم با توجه به قول‌های داده شده در زمینه مکان ها و مشکلات ورزشی چاروسا به خصوص زمین ورزشی قلعه رئیسی اقدامات خوبی صورت بگیرد.

وی در پایان خواستار اهداء مبلغی به تیم اتحاد قلعه رئیسی و اهداء لباس به تیم های چاروسا شد.

فاطمیان عضو شورای شهر قلعه رئیسی هم در این شنست با تقدیر از تلاش امام جمعه و رئیس دادگستری برای مشکلات چاروسا به خصوص زمین ورزشی قلعه رئیسی از تلاش رئیس دادگستری برای تکمیل این پروژه که به جد از گذشته پیگیر آن می باشد تاکید کرد: سرانه فضای ورزشی در استان نسبت به کشور بالاست اما در چاروسا بسیار پایین است و در سالهای گذشته کم کاری های زیادی در زمینه سرانه ورزشی شد که امیدواریم این کم کاری جبران شود چرا که 17ساله از زمین ورزشی می گذرد و مطمئنن مدیران گذشته را نمی بخشیم و امیدواریم گذتشه خود را جبران کنند.

عضو شورای شهر قلعه رئیسی نمایندگی ورزش و جوانان حق جوانان چاروساست چرا که جمعیت بسیار زیادی در چاروسا وجود دارند که بسیاری از جمعیت آن را جوانان و ورزشکاران تشکیل می دهند بیان کرد: به نام چاروسا نیروی استخدام شد که باید پیگیری شود تا در چاروسا فعالیت کند و امیدواریم نیرو استخدامی به چاروسا برگردد.

وی نبود یک مکان مناسب ورزشی برای بانوان را یک نقد بسیار مهم دانست و خواستار احداث یک مکان مناسب ورزشی برای بانوان در قلعه رئیسی شد.

پالار دهیار کمردوغ که به نمایندگی از دهیاران صحبت کرد با بیان اینکه بخش چاروسا دارای 35دهیاری و 17هزار جمعیت روستایی دارد عنوان کرد: تنها دو روستای دارای چمن مصنوعی و امکانات ورزشی در چاروساست و بقیه از امکانات ورزشی محروم هستند و بسیاری از مردم روستاها به همین دلایل مهاجرت می کنند.

نماینده دهیاران بیان کرد: جوانان با استعداد زیادی در چاروسا وجود دارد که توانایی ورزشی بالایی دارند اما به دلیل کمبود امکانات استعداد آنها سوخته می شود که امیدواریم کمبودات و نواقص گذشته برای یکبار هم که شده به پایان برسد.

وی با بیان اینکه زمین های ورزشی در چاروسا آماده است برای ساخت چمن مصنوعی عنوان کرد: زمین ورزشی گوراب، آماده بودن زمین ورزشی روستای بیسیتون، آماده بودن زمین ورزشی چم لپو و آماده شده زمین ورزشی کمردوغ از مهمترین مکان های نیمه کاره چاروساست که امیدواریم با همکاری مردم این پروژه را در دستور کار قرار بگیرند.

 

جهانبخش مدیرکل ورزش و جوانان استان در حاشیه بازدید از استادیوم قلعه رئیسی با تقدیر از امام جمعه و رئیس دادگستری چاروسا و شورای شهر برای هماهنگی و همکاری برای فعال کردن پروژه یادآور شد: قریب به شش ماه است که پروژه استادیوم قلعه رئیسی با اعتباری بالغ بر 15میلیارد ریال شروع شد و امیدواریم کار زیرسازی و بنیه استادیوم تا آبان ماه به پایان برسد.

وی از آغاز عملیات قراردادها و انعقاد با پیمانکار جدید برای چمن طبیعی خبر داد و گفت: خبر خوشی که برای جوانان قلعه رئیسی داریم پروژه استادیوم قلعه رئیسی تاکنون از اعتبارات استانی بود و با تخصیص اعتبار دو میلیارد تومانی این پروژه از اعتبارات ملی تبدیل و عملیات آن ادامه خواهد یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه قریب به 20سال از در اداره ورزش و جوانان با مشکلات این استادیوم آشنا هستم تاکید کرد: هر وقت برای فعالیت این پروژه ورود کردیم معارضاتی داشت که با ورود رئیس دادگستری تقریبا پروژه با جدیت بیشتری فعال شد و استارت کار بهخوبی زده شد و تاکنون به خصوص در ماه های گذشته کارهای خوبی صورت گرفت که امیدواریم فعالتر هم شود.

جهانبخش با بیان اینکه زیرساخت چمن تا آبان ماه به پایان می رسد و قرارداد کاشت چمن هم آماده شد و پیمانکار آن به زودی معرفی می شود ادامه داد: کاشت و نگهداری چمن حدود 5ماه طول میکشد و امیدوار هستیم که فروردین 1401 جوانان این منطقه بتوانند از آن استفاده کنند .

وی با بیان اینکه راه اندازی و فعالیت نیروی استخدامی چاروسا در ورزش و جوانان را پیگیری می کنم و تلاش خواهم کرد تا به چاروسا برگردد تاکید کرد: 50میلیون ریال از اعتبارات هیات فوتبال به تیم اتحاد قلعه رئیسی تا هفته آِنده کمک خواهیم کرد و یک پکیچ ورزشی هم به روستاها چاروسا اهداء خواهیم و نسبت به آبسرد کن دو چمن مصنوعی روستاها اقدام خواهیم کرد.

وی با انتقاد از کسانی که زمین های ورزشی را در اختیار مراسمات ختم و جشن ها آن هم با حضور ارگسترها و خواننده محلی قرار می دهند متذکر شد: کسانی که چنین اقدامی را انجام دهند قطعا برخورد خواهیم کرد، هر یک از روستاهای چاروسا که زمین آماده برای ساخت چمن مصنوعی داشته باشد می تواند سند به نام ورزش و جونان بزند تا در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان از رایگان شدن ورودی تیم اتحاد هم خبر داد.

جهانبخش از احداث 20 چمن مصنوعی از اعتبارات نفت در استان خبر داد.

نیکویی رئیس ورزش و جوانان کهگیلویه هم در این نشست با بیان اینکه برای ورزش چاروسا به خصوص زمین ورزشی باید تلاش بیشتری نمود تصریح کرد: در خصوص امکانات ورزشی هر کمکی تاکنون یناز بود تلاش خود را انجام دادیم و برای تیم اتحاد هم هر موقع نیاز به کمک بود اقداماتی را انجام دادیم.

وی گفت: برای زمین ورزشی قلعه رئیسی حتی از اعتبارات شهرستان کم کردیم تا به این زمین اختصاص دهیم تا زودتر به پایان برسد و جوانان این منطقه از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول