اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شناسنامه‌دار کردن لاشه‌‍‌های استحصالی ضروری است /جلوگیری از کشتار دام‌های سنگین مولد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی جلوگیری از کشتار دام مولد خبر داد.

شناسنامه‌دار کردن لاشه‌‍‌های استحصالی ضروری است /جلوگیری از کشتار دام‌های سنگین مولد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،اکبر فتحی در بازدید ازکشتارگاه صنعتی تبریز ضمن ابرازخرسندی از فعالیتهای موثر انجام گرفته در این کشتارگاه، با بیان اینکه موضوع شناسنامه دار کردن لاشه در راستای تعیین کیفیت وجنسیت لاشه و حمایت از حقوق قانونی مصرف کنندگان اقدام خوبی است  اظهار داشت: ان شاءلله با پیشنهاد به مراجع ذیربط پشتوانه قانونی لازم برای این امر مهم ایجاد شود.

وی هدف از این بازدید را بررسی نحوه جلوگیری از کشتار دام مولد  عنوان  کرد و افزود: اقدامات اولیه برای افزایش سهمیه میزان نهاده های دامی در حال انجام است و تامین تسهیلات و نقدینگی برای تامین علوفه که ان شالله به زودی ابلاغ خواهد شد و با این اقدامات و پشتیبانی ها و سیاستهای تشویقی امیدواریم از کشتار دامهای سنگین مولد جلوگیری بعمل آید.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز نیز در این بازدید با تاکید بر اینکه شناسنامه دار کردن لاشه های استحصالی در کشتارگاه ها ضروری است، گفت: این کار موجب می شود مصرف کننده در موقع خرید با مشخصات لاشه آشنایی داشته باشد و با اطمینان بیشتری اقدام به خرید کند.

کریم قدرتی با بیان اینکه موقع خرید گوشت تنها نباید به مهر دامپزشکی بسنده کرد، ادامه داد: شناسنامه دار کردن لاشه ها در راستای شفاف سازی اینکه مشتری چه نوع گوشتی می خواهد و اینکه گوشت مربوط به گوسفند، گاو یا گاو میش و نر یا ماده بوده از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه باید طرح شناسنامه دار کردن لاشه ها در مجلس شورای اسلامی به صورت قانونی تصویب و الزامات آن مشخص و اعلام شود، یادآوری کرد: به علت نبود چنین قانونی و الزامات آن، برخی از سودجویان در فروش لاشه کشتار سواستفاده می کنند.

انتهای پیام/60032

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول