اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بهره‌برداری دستگاه‌های اینورتور برای ساماندهی شبکه‌های روشنایی معابر زنجان

مدیر امور برق شمال زنجان از بهره‌برداری دو دستگاه اینورتور برای ساماندهی شبکه‌های روشنایی معابر این امور خبر داد.

بهره‌برداری دستگاه‌های اینورتور برای ساماندهی شبکه‌های روشنایی معابر زنجان

 کریم نصیری مقدم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: دو دستگاه اینورتور برای ساماندهی شبکه‌های روشنایی معابر زنجان به بهره‌برداری رسید.

مدیر امور برق شمال زنجان با اشاره به اینکه پیش از این برای انجام تعمیرات روشنایی معابر باید کل شبکه روشنایی منطقه فعال می‌شد، عنوان کرد: این امر موجب اتلاف انرژی می‌شد و از سوی دیگر شهروندان نگران از این موضوع می‌شدند که چرا در ساعات روز چراغ‌های معابر روشن گذاشته می‌شود.

وی افزود: این در حالی بود که برای تعمیرات راهی جز روشن بودن کل شبکه نبود و این مشکل هم‌اکنون با بهره‌برداری از فناوری اینورتور مرتفع می‌شود.

نصیری مقدم با اشاره به اینکه اینورتور این امکان را فراهم می‌کند تا برق موقتی فراهم شود و بتوان تنها بر روی چراغ معیوب کار کرد، ادامه داد: با این فناوری در تامین انرژی مصرفی برای سرویس روشنایی ۹۹ درصد صرفه‌جویی حاصل می‌شود، البته برای کل شبکه توزیع امور به ۱۰ دستگاه اینورتور دیگر نیاز داریم.

مدیر امور برق شمال زنجان با اشاره به اینکه اینورتورها برق ۱۲ ولت dc بالابر را به ۲۲۰ ولت ac تبدیل می‌کند، اضافه کرد: با استفاده از این برق فراهم شده دیگر به روشنایی کل  برق منطقه نیاز نیست و اتلاف انرژی برای تعمیرات شبکه روشنایی رفع می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول