اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افتتاح فاز اول تقاطع غیرهمسطح در اراک

ظهر امروز با حضور برخی مسوولین شهرداری و اعضای شورای شهر فاز اول تقاطع غیر همسطح میدان مقاومت افتتاح شد.

افتتاح فاز اول تقاطع غیرهمسطح در اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ظهر امروز با حضور برخی مسؤولین شهرداری و اعضای شورای شهر فاز اول تقاطع غیر همسطح میدان مقاومت تقاطع شهید آنجفی در اراک افتتاح شد.

شهرداری اراک با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم اجرای ۶ تقاطع را در دستور کار دارد که یکی از این تقاطع‌ها، تقاطع غیرهمسطح میدان مقاومت است.

این پروژه که قرار بود در مدت ۸۴۰ روز به بهره‌برداری برسد با ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و تلاش شبانه‌روزی و سه شیفت کار کردن مقرر شد تا به ۱۸۰ روز کاهش یابد.

با مشکلاتی که در تولید سیمان به وجود آمد تغییراتی در زمان بهره‌برداری رخ داد و امروز یکی از لاین های این پروژه به بهره‌برداری رسید.

این لاین با طول ۶۰۰ و عرض ۷۰ متر با ۶ هزار تن پخش آسفالت و با تعداد روشنایی ۴۰ عدد و کف فرش ۳۵۰۰ مترمربع با جدول‌گذاری ۳۰۰۰ متر طول به بهره‌برداری رسید.

رئیس شورای شهر اراک در آیین افتتاحیه گفت: پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین (ع) و سه‌راه خمین(ورودی شهر اراک) از جمله پروژه‌هایی است که منابع بودجه‌ای و طراحی و عملیات اجرایی آن تعیین و کار اجرایی آن شروع شده و شورای شهر ششم با آن مواجه است و در اولویت قرار دارد.

وحید میرنظامی اظهار کرد: به‌منظور تسهیلگری در رفت و آمد در منطقه شمالی اراک امروز فاز اول پروژه میدان مقاومت که شامل مسیر روگذر محور بزرگراهی شهید آنجفی است به بهره‌برداری رسید تا در جریان ترافیکی شهر قرار بگیرد.

سرپرست شهرداری اراک نیز در این آیین با بیان اینکه پروژه میدان مقاومت با هزینه کرد بالغ‌بر ۳۳ میلیارد تومان در حال آماده‌سازی است گفت: فاز اول این پروژه به طول ۷۰۰ متر و لاین تندرو و ۲ لاین کندرو و با تلاش شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته قرارگاه خاتم‌الانبیا امروز به بهره‌برداری رسید و فاز دوم نیز به‌زودی افتتاح می‌شود.

محمدرضا جعفرپور در خصوص اینکه این پروژه چه تأثیری در اثربخشی ترافیک دارد بیان داشت: از آنجایی که شهر اراک تک‌هسته‌ای است باید برای اینکه بار ترافیکی به حواشی شهر و رینگ‌های شهری انتقال پیدا کند اجرای این پروژه‌ها به سرعت انجام شود.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول