اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

«شوخی» شورای شهر سمنان با مردم/ گزینه‌های پیشنهادی شهردار داد مردم را هم درآورد+ سند

لیست بلندبالای گزینه‌های پیشنهادی برای شهرداری سمنان داد مردم را درآورده و برخی آن را «شوخی» شورای شهر سمنان با مردم توصیف کرده‌اند.

«شوخی» شورای شهر سمنان با مردم/ گزینه‌های پیشنهادی شهردار داد مردم را هم درآورد+ سند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، گزینه‌های پیشنهادی اعضای شورای اسلامی شهر سمنان برای انتخاب شهردار سمنان ارائه شده و قرار است در جلسات آینده انتخاب نهایی صورت پذیرد.

انتشار تصویری که در ادامه می‌بینید، واکنش‌های متعدد مردم را در فضای مجازی به همراه داشته است و حتی برخی این تصویر را «یک شوخی» توصیف کرده‌اند.

بررسی‌ها نیز حاکی از آن است که حدود ۷۰ درصد نفرات معرفی‌شده توسط اعضای شورای شهر جهت تصدی سمت شهردار سمنان، طبق قانون شرایط احراز سمت شهردار مرکز استان منع قانونی دارند.

برخی پیشنهاد کرده‌اند تا اعضای شورای شهر سمنان طبق دستورالعمل ارسالی وزارت کشور که برای تمام شوراهای شهر ارسال شده است، ابتدا نسبت به بررسی دقیق شرایط هر فرد اقدام کنند و سپس آن فرد را در لیست نهایی جهت رأی‌گیری قرار دهند.

این امر باعث می‌شود تا ضمن حفظ جایگاه اجتماعی نفرات معرفی‌شده، انتظار و توقعی برای گزینه‌های نهایی ایجاد نشود و همچنین احترام و عمل به قانون که موجب می‌شود تا شائبه دور زدن قانون و یا خودی و غیرخودی کردن قانون از بین برود.

عده‌ای هم عقیده دارند: دو موضوع جهت تصدی شهردار مرکز استان بسیار مهم است که یکی مطابقت مدرک تحصیلی فرد با رشته‌های عنوان‌شده در قانون و دیگری سابقه پنج سال مدیریت میانی است.

خروجی چهارمین جلسه شورای شهر سمنان با لیست بلندبالای اولیه گزینه‌های تصدی سمت شهرداری سمنان، سبب گلایه‌های متعدد میان مردم شده است.

رئیس شورای شهر سمنان، رأی به غیرعلنی بودن ادامه جلسه با موضوع انتخاب شهردار داده و حسین گلهاشم، یک عضو شورا هم از معرفی گزینه‌های پیشنهادی خود برای شهردار سمنان خودداری کرده است.

شورا با برگزاری جلسه فوق‌العاده با موضوع انتخاب شهردار برای امروز، ساعت 15:30 موافقت کرده است.

انتهای پیام/74001/م/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول