اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آموزش بایدها و نبایدها به منتخبان شوراهای شهر سمنان

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان به تشریح بایدها و نبایدهایی که منتخبان ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان باید در دستور کار خود قرار دهند، پرداخت.

آموزش بایدها و نبایدها به منتخبان شوراهای شهر سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، راضیه شهاب بعدازظهر امروز در دوره آموزشی برای منتخبان اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر در استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: لزوم تصویب بودجه، اصلاح و متمم و تفریغ بودجه سالانه شهرداری و مؤسسات و شرکت‌های وابسته به شهرداری و همچنین تصویب و تعرفه عوارض ملی پیشنهادی شهرداری با رعایت سیاست‌های عمومی دولت و ارسال به مراجع ذی‌صلاح برای تأیید و تصویب نهایی در موارد مقرر قانونی از جمله وظایف شورای اسلامی شهر است.

وی افزود: لزوم نظارت هرچه بیشتر شوراها بر حُسن اداره امور مالی شهرداری و کلیه سازمان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های وابسته و تابعه شهرداری با تأکید بر حفظ سرمایه و دارایی‌ها و اموال عمومی و اختصاصی شهرداری و همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه و امور حسابرسی عملکرد سالیانه شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته و انتخاب حسابرس رسمی و اعلام موارد نقض و تخلف به شهردار از دیگر وظایف شورای اسلامی شهر است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: رعایت شرح وظایف مقرر برای اعضای شورای اسلامی شهرها در ماده ۸۰ قانون شوراها از جمله پرهیز و رعایت عدم ورود به مباحث تقسیمات کشوری شامل ارتقا، الحاق و انتزاع مربوط به سطوح تقسیمات کشوری مورد توجه باشد.

شهاب اضافه کرد: استفاده غیرقانونی از مُهر شوراها و عدم تأیید استشهادیه‌های محلی و مبایعه‌نامه‌ها خارج از اختیار شوراهای شهر است.

وی لزوم رعایت ماده ۹۵ قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مبنی بر عدم دخالت شورا در عزل و نصب کارکنان شهرداری‌ها و یا شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به آن را مورد تأکید قرار داد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: لزوم عدم تصویب آن دسته از مصوبات شورای اسلامی که به موجب رأی هیات عمومی دیوان ابطال شده است.

شهاب افزود: لزوم رعایت تبصره یک ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده که اشاره می‌دارد شورای های اسلامی شهر و بخش جهت وضع هر یک از عوارض محلی جدید که تکلیف آنها در این قانون مشخص نشده باشد موظف‌اند این موارد را حداکثر تا پانزدهم بهمن‌ماه هر سال برای اجرا در سال بعد تصویب و اعلام عمومی کنند.

وی اضافه کرد: تعداد اعضای شورای اسلامی شهر در استان سمنان ۱۱۱ نفر هستند و ۶۱ درصد از منتخبین ششمین دوره شورا در استان سمنان برای اولین بار به عضویت شورا در آمدند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: از تعداد ۱۱۱ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر در استان سمنان ۳۴ درصد کارمند، ۳۵ درصد دارای شغل آزاد، ۲۷ درصد بازنشسته، و چهار درصد بدون شغل هستند.

شهاب خاطرنشان کرد: رشد سه درصدی عضویت بانوان به نسبت دوره پنجم در ششمین دوره شورای اسلامی شهر در استان سمنان بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/‍

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول