اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

ادامه آموزش مجازی در پساکرونا/ عبور از سیستم استاد محوری

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: حتی با از بین رفتن کرونا، نباید آموزش مجازی را کنار بگذاریم و به آموزش سنتی بازگردیم.

ادامه آموزش مجازی در پساکرونا/ عبور از سیستم استاد محوری

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در رادیو گفت‌وگو درباره انتظارات عموم از وزارت علوم در دوره جدید، اظهار کرد: هیچگاه نباید یک فرد را به عنوان وزیر، خطاب خواسته‌ها قرار داد و در این بین، انتظارات باید از وزارتخانه علوم باشد.

وی با بیان اینکه نمی توان از یک فرد، انتظار تحول آفرینی داشت، خاطرنشان ساخت: توسعه و پیشرفت نیازمند یک نهضت جمعی است. شرکای مختلفی در بدنه نظام آموزش عالی هستند و قسمی دیگر برآمده از سیستم‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و خارج از بدنه‌ این وزارتخانه هستند.

صالحی عمران نسبت به این دیدگاه که دانشگاه یا وزارت علوم را عهده‌دار تمام تحولات می‌داند، انتقاد کرد و گفت: این نهادها نمی‌توانند به تنهایی در در یک خلأ تمامی مسائل را عهده‌دار شوند؛ بلکه تحولات آموزشی حرکت و نهضتی جمعی را طلب می‌کند.

وی افزود: در این میان وزیر علوم به عنوان رهبر و لیدر آموزشی نقشی خطیر بر عهده دارد و همه اعضای وزارتخانه علوم از رؤسای دانشگاه گرفته تا اعضای هیأت‌های علمی و کادر کارمندیِ دانشگاه باید در کنار وزیر باشند.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور در بخشی، از دو نوع سیاست‌گذاری فعال و تأثیرپذیر سخن گفت و افزود: مدیران آموزش عالی با روی دادن هر مسأله‌ای تازه به فکر می‌افتند و پیش‌بینی و اتخاذ روش‌ها و سیاست‌های درست را در پیش نمی‌گیرند.

صالحی عمران با بیان اینکه مدل ترکیبی آموزش ترکیبی (حضوری- مجازی) از سال‌ها پیش در دیگر کشورها پیش‌بینی شده بود، اظهار کرد: هر یک از این آموزش‌ها، شایستگی‌هایی را به فارغ‌التحصیل می‌بخشد که در بازار کار و عرصه‌های اجتماعی بروز و ظهور می‌یابد.

وی ادامه داد: توصیه‌ها همواره مبنی بر پیشروی بر اساس آموزش ترکیبی بوده است و لذا مدیران ما باید نوع نگرش خود را تغییر دهند. امروز وارد دنیای دیجیتال شده‌ایم اما در همین بحران کرونا، بسیاری اساتید دانشگاه با کارکرد ساده فضای مجازی آشنا نبودند.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور اضافه کرد: ورود به عرصه دیجیتال مهارتی است که مزایای بسیاری را نصیب همگان می‌کند که در این حوزه کم‌کاری‌های بسیاری در کشورمان اتفاق افتاده است.

صالحی عمران اظهار کرد: معتقدم حتی با از بین رفتن کرونا، نباید آموزش مجازی را کنار بگذاریم و به آموزش سنتی بازگردیم.

وی تأکید کرد: بهترین روش آموزش، یادگیری فردی است ولی سیستم سنتی، بسیار به استاد وابسته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول