به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، سید محمدرضا آقامیری رئیس دانشکده مهندسی هستهای دانشگاه شهید بهشتی در برنامه «خیابان فرصت» رادیو گفتوگو با ابراز خوشنودی نسبت به انتخاب فردی از بدنه دانشگاهی برای تصدیگری وزارت علوم، گفت: امیدوارم ایشان در وعدهای که در راستای تحول دادند، توانمند عمل کنند.
وی تحول را در حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم و چهارم یعنی کارآفرین و پاسخگو عنوان کرد و افزود: «دکتر زلفیگل» در این راستا برنامههایی دارند و امیدوارم بتوانیم به ایشان کمک کنیم تا اقدامات ضمن سرعت گرفتن، واقعبینانه دنبال شود.
آقامیری در نگاهی کلی، برنامه پیشنهادی وزیر علوم را خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید دید در روند اجرا چگونه عمل میشود.
به گفته وی، در بدنه آموزش عالی کشور، وزیر پیشنهادی علوم فردی پژوهشی است و لذا وزارت علوم در دوره جدید باید در حوزه های پژوهشی، نوآوری و کارآفرینی سرمایهگذاری کند.
رئیس دانشکده مهندسی هستهای دانشگاه شهید بهشتی معتقد است: تحول در آموزش عالی فعلی نیز چندی است آغاز شده است و تأکید دارد که نمیتوان زحمات اساتید قبلی را نیز نادیده گرفت.
وی از جهش دانشگاههای نسل اول به نسل دوم و سوم خبر داد و روند کنونی را نیازمند سرعت گرفتن عنوان کرد و گفت: ما بیش از هرچیز منتظر، کارهای اجرایی هستیم.
آقامیری با اشاره به ماندگاری ویروس کرونا در کشور و ادامه روند آموزش مجازی، اظهار کرد: تا 5 سال آینده با بحران فارغالتحصیلان کرونایی رو به رو خواهیم بود و این واقعیت باید مدنظر قرار گیرد.
رئیس دانشکده مهندسی هستهای دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: در گذشته به دلیل خالی ماندن برخی صندلیهای دانشگاهی، درها را باز کرده و شروع به مدرک دهی کردیم.
وی افزود: چنین معضلی فضای بیسوادی را بر برخی رشتهها حاکم کرد خاصه در دانشگاههای سطح دو و سه و این روند با شیوع کرونا، تکمیل شد. امروز کرونا گریبان آموزش عالی کشور را گرفته است و بحران آفرینی میکند.
آقامیری اضافه کرد: بر اساس بررسیهای صورت گرفته با بیسوادی و نزول آموزش به جز در دانشگاههای نامدار کشور، روبهرو هستیم؛ خاصه در سال تحصیلی گذشته که ارزیابی دانشجویان با مشکل مواجه شده است.
وی افزود: کرونا اجازه نداد رابطه مؤثر میان استاد و دانشجو به خوبی شکل گیرد و موهبت تدریس چهره به چهره و نیز قدرت ارزیابی را از ما گرفت.
رئیس دانشکده مهندسی هستهای دانشگاه شهید بهشتی،کرونا را کمکی برای آن دسته از دانشجویان دانست که به هر قیمتی، خواستار دریافت مدرک هستند، گفت: معتقدم اولین وظیفه آموزش عالی، واکسینه کردن گروههای فعال در حوزه تحصیلات تکمیلی و اساتید است و در قدم بعدی باید سراغ دانشجویان کارشناسی برود؛ در این صورت میتوان کلاسها را به صورت حضوری برگزار کرد. البته بر اساس گزارشها، در صورت تکمیل دو دُز واکسیناسیونِ دانشجویی امکان بازگشایی دانشگاهها در دوره آموزشی جدید میسر خواهد شد.
انتهای پیام/