اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روستاهای برند صنایع‌دستی سمنان معرفی می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بر معرفی روستاهای برند صنایع‌دستی در این استان تأکید کرد.

روستاهای برند صنایع‌دستی سمنان معرفی می‌شود

به ‌گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، حمیدرضا دوست‌محمدی در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان اظهار کرد: اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به دنبال معرفی روستاهای برند در حوزه صنایع‌دستی است و این امر در زمینه معرفی ظرفیت‌ها و اشتغال‌زایی در روستاها مؤثر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تأکید بر اینکه بر اساس همکاری بین دستگاه‌ها دستاوردهای خوبی در استان صورت می‌گیرد، گفت: همکاری مشترک در زمینه ارتقابخشی مهارت‌ها در حوزه صنعت و آموزش مؤثر است.

وی با بیان اینکه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای دارای اهمیت بالایی است، افزود: ارائه گواهی‌نامه در حوزه‌های مشترک صنایع‌دستی و فنی و حرفه‌ای می‌تواند صورت گیرد.

دوست‌محمدی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی استان سمنان از جمله بافته‌های سنتی و فرش خودرنگ ایل سنگسر قابلیت جهانی شدن را دارند، بیان کرد: با راه‌اندازی کمیته راهبردی، می‌توان زمینه همکاری مشترک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان را فراهم کرد.

لزوم راه‌اندازی دپارتمان فرش مهدی‌شهر و نان و شیرینی دامغان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این دیدار اظهار کرد: انجام کار اثر بخش با مشارکت اتفاق می‌افتد و نتیجه بهتری برای خدمات‌رسانی بیشتر و جلب رضایت مردم دارد.

سیدحسین شاهچراغ با تأکید بر اینکه امکان گسترش همکاری‌ها بین این دو اداره‌کل وجود دارد، افزود: ظرفیت بسیار خوبی به لحاظ همکاری مشترک به‌ویژه در آموزش صنایع‌دستی، آموزش روستایی و عشایری وجود دارد.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی دپارتمان فرش مهدی‌شهر و نان و شیرینی دامغان گفت: راه‌اندازی این دپارتمان‌ها نیاز به هم‌افزایی در زمینه برند سازی دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول