اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

در چهار سال آینده

اشتغال بخش گردشگری و صنایع دستی گرمسار و آرادان 2 برابر می‌شود

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان سمنان گفت: میزان اشتغال شهرستان‌های گرمسار و آرادان در بخش گردشگری و صنایع دستی تا پایان سال 1400، دو برابر می‌شود.

اشتغال بخش گردشگری و صنایع دستی گرمسار و آرادان 2 برابر می‌شود

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری فارس استان سمنان به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان سمنان، محمد جهانشاهی در جلسه بررسی مشکلات اشتغال روستایی گرمسار که در محل فرمانداری گرمسار برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌جاری، بیش از 130 نفر در بخش‌های مختلف صنعت گردشگری گرمسار مشغول به کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه بهترین راه توسعه و اشتغال‌زایی در استان سمنان و شهرستان‌های گرمسار و آرادان، توسعه گردشگری است، گفت: در این راستا، برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب گردشگر در ایام نوروز در استان، تدارک دیده شده است.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان سمنان افزود: برگزاری جشنواره ویژه نوروزی در سطح استان، راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی بزرگ با هدف معرفی هرچه بیشتر استان و افزایش ضریب اشغال واحدهای اقامتی استان و اختصاص یک دستگاه خودرو در ورودی استان به‌عنوان جایزه سفر و اقامت در این استان، ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی ‌شده برای جذب گردشگر در نوروز 97 است.

جهانشاهی با اشاره به قابلیت‌های استان سمنان گفت: استان سمنان دارای مناطق حفاظت‌شده قابل توجه و منابع متعدد است و باید از ظرفیت‌های گردشگری این استان به‌خصوص مبحث ژئوتوریسم در بخش شمالی آن بهره‌برداری بیشتری شود.

وی خواستار همکاری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی برای بهسازی فضاهای ورودی استان برای استقبال از گردشگران شد و گفت: از طرح‌ها و ایده‌های جدید برای رشد گردشگری استان استقبال می‌شود.

نشست بررسی مشکلات اشتغال روستایی در گرمسار با حضور نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان و سایر مسؤولان مرتبط در گرمسار برگزار شد.

انتهای پیام/2568/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول