اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

دیدارهای ضد چینی معاون بایدن با مقامات سنگاپور

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با مطرح کردن دوباره اتهام‌زنی‌های سایبری به چین، با مقام‌های سنگاپور درباره نحوه تقابل با نفوذ روزافزون اقتصادی و سیاسی پکن در جهان و شرق آسیا گفت‌وگو کرد.

دیدارهای ضد چینی معاون بایدن با مقامات سنگاپور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا که به سنگاپور سفر کرده، بامداد امروز (دوشنبه به وقت تهران) با مقامات این کشور دیدار و رایزنی کرد.

محور گفت‌وگوهای هریس با سران ارشد سنگاپور در اولین روز سفر کاری به جنوب شرق آسیا، مقابله با تهدیدات سایبری، کمبود منابع در مقابله با همه‌گیری «کووید۱۹» و دیگر حوزه‌های همکاری واشنگتن با این کشور اعلام شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در جریان این سفر که با هدف مقابله با نفوذ اقتصادی و سیاسی روزافزون چین در منطقه شرق آسیا انجام شده، امروز با «لی هسین لونگ» نخست‌وزیر و «هالیما یاکوب» رئیس‌جمهور سنگاپور دیدار کرد.

بر این اساس، جزئیات دیدارهای معاون رئیس‌جمهور آمریکا با مسئولان ارشد سنگاپور توسط مقام‌های آمریکایی به رسانه‌ها اعلام شده و قرار است هریس تا ساعاتی دیگر با نخست‌وزیر این کشور نشست خبری داشته باشد.

در ادامه برنامه‌های هریس در سنگاپور، بازدید از پایگاه نظامی آمریکا در این کشور موسوم به «پایگاه دریایی چانگ» و دیدار با خدمه شناور رزمی «یو.اس.اس تولسا» نیز نوشته شده است.

یک مقام آمریکایی در این‌باره به خبرگزاری «رویترز» گفت: «واشنگتن و سنگاپور به مقابله با چالش‌های امنیتی مشترک در منطقه متعهد هستند اما آمریکا از کشورها نمی‌خواهد که بین واشنگتن و چین، یکی را انتخاب کنند».

وی که خواست نامش فاش نشود، درباره همکاری واشنگتن با سنگاپور برای مقابله با چین در شرق آسیا توضیح داد: «ما در تلاش هستیم این شراکت‌ها را به‌منظور دلایل مثبت که در خدمت منافع مشترک ما هستند، توسعه دهیم... ما همچنین گفته‌ایم، همزمان با اینکه مدافع آزادی ناوبری در دریای جنوبی چین هستیم اما به‌دنبال تقابل و درگیری نیز نیستیم».

مقصد بعدی معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر به شرق آسیا، ویتنام خواهد بود و این در حالی است که نحوه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان موجب نگرانی متحدان واشنگتن درخصوص پایبندی به تعهداتش شده است.

پیش از این نیز در پی تداوم دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی پکن و تصویب فروش ۷۵۰ میلیون دلار تسلیحات آمریکایی به تایوان، ارتش چین در واکنش به آنچه «دخالت نیروهای خارجی و اقدامات تحریک‌آمیز» در منطقه خواند، در نزدیکی تایوان رزمایش نظامی تهاجمی برگزار کرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول