اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اصفهان میزبان مسابقات ارتش‌های جهان

ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری گفت: مسابقات نظامی ارتش‌های جهان در رشته اربابان سلاح از فردا ۳۱ مردادماه تا ۱۲ شهریور در استان اصفهان برگزار می‌شود.

اصفهان میزبان مسابقات ارتش‌های جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسابقات نظامی ارتش‌های جهان با حضور ۴ تیم از کشورهای ایران، روسیه، ازبکستان و ویتنام به میزبانی مرکز آموزش توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی ارتش در اصفهان برگزار می‌شود.

ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری با اشاره به میزبانی ارتش منطقه اصفهان از این‌ دوره مسابقات، افزود: میدان مسابقات در شاهین‌شهر و کوه صفه اصفهان پیش‌بینی شده است‌.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات از سال ۲۰۱۵ توسط روسیه، ادامه داد: از ابتدای برگزاری این مسابقات، تیم‌ نیروهای مسلح ایران تاکنون در مسابقات شرکت داشته و نتایج قابل قبولی از جمله رتبه سوم مسابقات چین و رتبه دوم مسابقات روسیه را کسب کرده است.

آذر افروز  اضافه کرد: مسابقات نظامی ارتش‌های جهان در رشته اربابان سلاح از فردا ۳۱ مردادماه تا ۱۲ شهریور در استان اصفهان برگزار می‌شود.

ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری با بیان اینکه مسابقات در ۳۴ رشته برگزار می‌شود، گفت: از شاخه‌های مهم این مسابقات رشته «اربابان سلاح» است که مربوط به نگهداری تجهیزات توپخانه‌ای بوده و میزبان آن نیروی زمینی ارتش است، همچنین یکی از رشته‌ها توسط نیروی دریایی ارتش در سواحل خلیج فارس و یکی دیگر از رشته‌ها توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران میزبانی و بخش‌های دیگری نیز از این مسابقات همزمان ‌در بلاروس و قزاقستان اجرا می‌شود و فدراسیون روسیه نیز بر تمام مراحل نظارت دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های رشته «اربابان سلاح» اضافه کرد: در این مسابقات تیم‌های نظامی از سلاح‌های سنگین و سبک توپخانه صحرایی، پدافند هوایی و سلاح‌های انفرادی اعم از توپخانه متوسط ۱۲۲ میلی‌متری، کاتیوشا، پدافند ۲۳ میلی‌متری و انواع سلاح سبک انفرادی و اجتماعی و تجهیزات ترابری تاکتیکی توپخانه استفاده کرده و در ۵ مرحله به رقابت می‌پردازند.

آذرافروز خاطرنشان کرد: بازی‌های بین‌المللی نظامی یک رویداد ورزشی نظامی است که توسط وزارت دفاع روسیه طرح‌ریزی شده و از سال ۱۳۹۴ شروع شده و به طور متوسط ۳۰ کشور اعلام حضور کرده و هر ساله بر تعداد این کشورهای افزوده می‌شود، در سال ۲۰۱۹ در سطح دنیا ۸۱ کشور در این مسابقات حضور داشتند.

ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری ادامه داد: سال گذشته نیز علیرغم به اوج رسیدن کرونا، تیم ایران به دستور ستاد کل نیروهای مسلح در رشته‌های مختلف شرکت کردند‌.

وی با بیان‌ اینکه رشته‌های این مسابقات هر ساله افزوده می‌شود، مطرح کرد: امسال ۱۰ وابسته نظامی جهان از مسابقات اصفهان بازدید می‌کنند و همچنین سرکنسول روسیه از روند آماده‌سازی مکان مسابقات بازدید و از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران ابراز رضایت کرد.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ح۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول