اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ارتش، مدافع کشور و مدافع حرم اهل بیت است

کارشناس مسائل دینی در پایگاه نیروی هوایی شهید بابایی در جمع عزاداران حسینی گفت: شهید سلیمانی ایران اسلامی را حرم الهی می‌دانستند که تمام دشمنان نیز هدفشان ضربه به اقتدار این سرزمین است و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش قهرمان، مدافعان این سرزمین و به تعبیری مدافعان حرم هستند.

ارتش، مدافع کشور و مدافع حرم اهل بیت است

به گزار خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری صبح امروز در مراسم عزاداری پایگاه هشتم شکاری اصفهان گفت: دنیا یک مدرسه است و پیامبران الهی و ائمه اطهار مربیان این مدرسه‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه، تربیت را نیازمند ۲ عنصر مربی خوب و اراده متربی دانست و افزود: اگر اراده تربیت شدن وجود نداشته باشد، حتی اگر بهترین مربی پدر انسان باشد، همانند فرزند حضرت نوح (ع) سعادتمند نمی‌شود، ولی اگر اراده تربیت وجود داشته باشد، در سرزمین کفر هم انسان تربیت شده و مانند آسیه همسر فرعون راه درست را پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۲۴ هزار پیامبر الهی و ۱۴ معصوم (ع) مربیان هدایتگر بشر در طول تاریخ بوده‌اند، گفت: متأسفانه در طول تاریخ بهترین مربیانی که خداوند برای بشر فرستاده است، از سوی برخی انسان‌ها رانده شدند، حضرت یحیی سر بریده شد، حضرت ابراهیم (ع) در آتش افکنده شد، امام حسین (ع) به فجیع‌ترین شکل به شهادت رسید تا خداوند آخرین مربی خود را در پرده غیبت قرار داد. 

ماندگاری به ویژگی‌های مربی در دوره غیبت اشاره کرد و  ادامه داد: امروزه ملت ایران از نعمت بهترین مربی یعنی ولایت فقیه در امتداد حرکت انبیاء و اوصیاء برخوردارند که حتی دشمن نیز به ممتاز بودن این جایگاه و شخصیت اذعان دارند.

این استاد حوزه گفت: ۲۳۰ هزار شهید انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و دفاع از امنیت، پرورش یافته مکتب ولایت فقیه هستند و امروز تداوم این مسیر در نیروهای مسلح وحود دارد.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی ایران اسلامی را حرم الهی می‌دانستند که تمام دشمنان نیز هدفشان ضربه به اقتدار این سرزمین است و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش قهرمان، مدافعان این سرزمین و به تعبیری مدافعان حرم هستند.

ماندگاری ادامه داد: امروز ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی نشان دادند برای دفاع از اسلام و میهن عزیزمان با تمام وجود ایستادند.

این کارشناس مسائل دینی اظهار کرد: تربیت به سه موضوع اصلی نیازمند است، اولین آن اراده مجاهدت در وجود متربی است و این بدان معنا است از فرصت‌ها بهترین استفاده را داشته باشد.

وی دومین موضوع برای تربیت را درست مصرف کردن و قناعت دانست و افزود: امروز یکی از بزرگترین مشکلات جامعه درست مصرف نکردن، اسراف و تبذیر است و همه باید به این مسأله واقف باشیم که در قیامت در خصوص نحوه استفاده از نعمت‌های الهی مورد بازخواست قرار می‌گیریم.

ماندگاری اضافه کرد: سومین موضوع در تربیت صحیح کمک به نیازمندان و دستگیری از دیگران است و لذا در سیره شهید بابایی می‌بینیم که لوازم منزل خود را به نیازمندان اهداء می‌کرد و همواره یار و مددکار نیازمندان و افراد بی‌بضاعت بود.

مراسم عزاداری محرم با حضور کادر فرماندهی و کارکنان پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان و منطقه پدافند هوایی شهید نصر در محوطه باز پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول