اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

برداشت بادام در باغات سامان آغاز شد/ کاهش تولیدات نسبت به سال گذشته به دلیل سرمازدگی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: برداشت بادام از ۱۰ هزار هکتار باغات این شهرستان آغاز شد که البته میزان تولید به دلیل سرمازدگی در اوایل فصل بهار نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

برداشت بادام در باغات سامان آغاز شد/ کاهش تولیدات نسبت به سال گذشته به دلیل سرمازدگی

یزدان احمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: برداشت محصول بادام از ۱۰ هزار هکتار باغات شهرستان سامان آغاز شد که البته میزان تولید به دلیل سرمازدگی در اوایل فصل بهار نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان افزود: ۱۰ هزار هکتار از باغات شهرستان، باغ بادام است که از این میزان ۹ هزار هکتار باغات بارور و هزار هکتار نیز باغات غیربارور است و عمده ارقام بادام تولیدی این شهرستان مامایی، ربیع، سفید، شاهرودی و سنگی می‌باشد که ۶۰ درصد کل بادام مربوط به رقم مامایی است.

احمدزاده اظهار کرد: کار برداشت بادام در سطح شهرستان سامان از مردادماه آغاز می‌شود و تا اواخر شهریورماه ادامه دارد، شهرستان سامان یکی از قطب‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری است که انواع محصولات باغی از قبیل گردو، هلو، انگور، گیلاس، آلبالو و ... در آن تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سامان به اشتغالزایی در فصل برداشت بادام اشاره کرد و افزود: تعداد بهره‌برداران مشغول فعالیت در باغات بادام حداقل ۲۰ هزار نفر در سطح شهرستان است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول