اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

گوشه کنار ورزش مازندران| از اردوی تیم ملی والیبال و کشتی تا ملی پوش شدن دختر مازنی در وزنه‌برداری

در چند روز گذشته با وجود محدودیت های کرونایی، در گوشه کنار ورزش مازندران برنامه‌های زیادی برگزار شد و رویدادهای مهمی در پیش روی ورزش استان است که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

گوشه کنار ورزش مازندران| از اردوی تیم ملی والیبال و کشتی تا ملی پوش شدن دختر مازنی در وزنه‌برداری

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی|ورزش استان مازندران سرشار از استعداد است و هر روزه ورزشکاران و قهرمانان زیادی به سطح اول ورزش کشور معرفی می‌شوند و افتخارآفرینان زیادی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز در می‌آورند. در چند روز گذشته در گوشه کنار ورزش مازندران اتفاقات زیادی رخ داد که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

* برنامه مسابقات کشتی‌گیران آزادکار ایران در جهانی جوانان روسیه

۶۰درصد تیم‌ملی اعزامی به رقابت‌های کشتی آزاد جوانان را در میدان جهانی ۲۰۲۰ اوفا روسیه، مازندرانی‌ها تشکیل می‌‌دهند که از امروز مبارزات خود را شروع می‌کنند.

وزن کشی تمام اوزان انجام شد و امروز دوشنبه ۲۵ مرداد، حسن عبادی در ۶۵، عرفان الهی در ۷۰ کیلوگرم و محمد نخودی در ۷۹ کیلوگرم روی تشک می‌روند.

در صورت رسیدن کشتی‌گیران به فینال یا جدول شانس مجدد، رقابت‌های خود را از فردا از سر می‌گیرند.

روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد هم رحمان عموزاد در ۶۱، امیرحسین فیروزپور در ۸۶ و علی اکبرپور در ۱۲۵ کیلوگرم روی تشک خواهند رفت و فردای آن روز در صورت ادامه تلاش برای کسب مدال، روانه میدان می‌شوند.

روزی سه مازندرانی در هر روز اصلی مسابقات به میدان می‌روند که شامل دو جویباری و یک نفر از تنکابن، بابل، بهشهر و ساری می شوند. در کادر فنی تیم‌ملی هم حامد میرعمادیان از ساری حضور دارد.

* رقابت‌های کاتای قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی/درخشش مثلث آملی

 از چهره‌شان می‌توان دریافت که دختران غیرتمند آملی از آنچه در انتخابی تیم‌ملی بدست آورده اند، راضی نیستند اما ما سال‌هاست که از آنان رضایت داریم و هر آورده‌شان، مطلوب است و پذیرفتنی.

در رقابت‌های کاتای انتخابی تیم ملی، مثلث کارای آمل و مازندران با انبوه مدال‌های ملی و بین‌المللی در سکوی دوم ایستاد.

آرزو لونجی، ستاره خاکپور و محدثه ناییجی هم خودشان عادت کرده‌اند به اولی، و هم ما را بد عادت کرده‌اند به انتظار قهرمانی‌های همیشگی‌شان که این حدت توقع برآمده از بلندی نام مازندران است که هر بار طنین‌انداز کرده‌اند.

همواره مسابقات کاراته با چالش‌های داوری مواجه بوده و سیمای این دختران غیور هم نشان می‌دهد که انتظار نمایش بهتری از خود داشته‌اند ولی ممنونیم ما، شما دختران ساده اما مبارز مازندرانی باز هم روی سکوی قهرمانی، نام مازندران را سبز کردید.
 

*اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی برای جهانی نروژ/6مازنی دعوت شدند

اولین اردوی تیم‌ملی کشتی کشتی فرنگی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های جهانی نروژ روزهای ۲۵ مرداد تا ۷ شهریورماه در محل خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار می‌شود که ۶ کشتی‌گیر و یک مربی از مازندران هم حضور دارند.

سجادعباسپور از قائمشهر در ۵۵ کیلوگرم، علی ارسلان از آمل در ۷۲ کیلوگرم، ناصرعلیزاده از نور در ۸۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی از آمل و مهدی بالی از نوشهر در ۹۷ کیلوگرم و علی اکبر یوسفی از بابل در ۱۳۰ کیلوگرم مازنی‌های دعوت شده به اردو هستند.

عادل بالی تبار مربی آملی هم در زمره نفرات دعوت شده به کادر فنی است.

اتفاق خوب همین است که کشتی‌گیران مازنی از شهرهای مختلف دعوت شده‌اند و در تلاش برای عضویت در تیم ملی هستند. حضور محمدهادی ساروی که در المپیک صاحب مدال شد هم قابل توجه است که با فاصله‌ای کوتاه به دنبال یک مدال دیگر خواهد بود.

رقابت‌های کشتی بزگسالان قهرمانی جهان روزهای ۱۰ تا ۱۸ مهرماه در شهر اسلو کشور نروژر برگزار می شود.

* حضور یک مازنی در رقابت‌های جهانی تیراندازی با کمان-لهستان

کماندار مازنی تلاش زیادی داشت تا با دقت به اهداف بزند و مدال بگیرد اما در پیکارهای جهانی جوانان در لهستان ممکن نشد. در ادامه مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی جهان لهستان تیم کامپوند جوانان ایران در رده پسران با ترکیب پارسا زمانی‌نژاد، آرمین پاکزاد و امیر محمد قربان‌زاده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مسابقات حذفی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه ۲۲۹ بر ۲۲۴ شکست خورد و حذف شد.

تیم میکس کامپوند جوانان ایران هم با ترکیب بیتا عاشق‌زاده و امیرمحمد قربان‌زاده در دور یک هشتم نهایی به مصاف تیم ایتالیا رفت و با نتیجه ۱۵۵ بر ۱۵۲ مقابل این تیم شکست خورد و حذف شد. پیش از این هم امیرمحمد در بخش انفرادی از دستیابی به مدال بازمانده بود.

تنها کماندار شاخص مازندران در تیم‌های ملی از آتیه‌ای خوب برخوردار است و قطعا در ادوار بعدی عملکرد بهتری هم خواهد داشت.

* نایب قهرمانی بابل در دیدار نهایی لیگ دسته دوم بسکتبال کشور

تیم کاملا بومی که بودجه‌ای نازل وارد لیگ دسته دوم بسکتبال کشور شده بود، این ماراتن را با نایب قهرمانی تمام کرد.

تیم شاهین‌شهر اصفهان با برتری ۷۲ بر ۶۶ مقابل شهدا بابل در دومین فینال لیگ دسته دو بسکتبال مردان، عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

دومین فینال لیگ دسته دو بسکتبال آقایان بین تیم‌های شاهین شهر اصفهان و شهدا بابل به میزبانی تالار بسکتبال آزادی برگزار شد. در این دیدار تیم شاهین شهر اصفهان موفق شد حریف خود را ۷۲ بر ۶۶ شکست دهد و به مقام نخست لیگ دسته دو مردان دست پیدا کند. شاهین شهر اصفهان در اولین فینال نیز تیم شهدا بابل را با نتیجه ۷۸ بر ۵۳ مغلوب کرد.

بر این اساس تیم شهدا بابل در جایگاه دوم و تیم خانه بسکتبال زنجان در جایگاه سوم لیگ دسته دو مردان ایستادند.

این تیم از حالا برای لیگ‌یک مهیاست تا باز هم با کوششی عاشقانه برای نام بسکتبال بابل و مازندران وارد جدال‌هایی باشند که از نظر مالی نابرابر است اما از نظر فنی چیزی کم نخواهند داشت.

*اردوی هفتم تیم ملی والیبال جوانان/پنج بازیکن، سرمربی و مربی آملی حضور دارند

هر پنج بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی والیبال جوانان از مازندران؛ آملی هستند! سازندگی فزاینده و پررونق در والیبال آمل موجب شده تا تمامی بازیکنان مدعو به اردوی تیم ملی والیبال جوانان از این شهرستان باشند.

اردوی هفتم تیم‌ملی برای رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ در تهران شروع می‌شود که عرفان جلالی نژاد، یونس رمضانی، امیرحسین صداقت، علیرضا شبان و رضا مهرجوی از آمل و مازندران فراخوانده شدند.

بهروز عطایی آملی سرمربی تیم ملی جوانان است و همشهری‌اش حسین کاظمی مربی ست.

این رقابت‌ها در حالی قرار است از اول مهرماه به میزبانی مشترک ایتالیا و بلغارستان آغاز شود که طبق قرعه، تیم‌ملی والیبال جوانان ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی (۲۰۱۹- بحرین) به عنوان تیم اول گروه C با آرژانتین، مراکش و بلژیک هم‌گروه شد.

** یک دختر مازنی در اردوی تیم ملی وزنه برداری

اردوی تیم‌ملی وزنه‌برداری نوجوانان ایران در کمپ تیم‌های ملی ادامه دارد و یک مازنی هم مشغول تمرین است.

سیده آلما حسینی دختر خوش استعداد نوری در حال آماده سازی خود است تا در ترکیب نهایی تیم‌ملی قرار گیرد.

این اردو تا ۱۶ شهریور ماه در تهران ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/غ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول