اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ظرف 48 ساعت آینده کمبود سرم در هرمزگان رفع خواهد شد+فیلم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفـت: کمبود سرم به شکل مقطعی بوده که از دیروز هم تولید سرم داخلی افزایش پیدا کرده که مطمئنا ظرف 48 ساعت آینده کمبود سرم رفع خواهد شد و اکنون این تجهیزات فقط مختص بیمارستان‌ها هست.

ظرف 48 ساعت آینده کمبود سرم در هرمزگان رفع خواهد شد+فیلم

حسین فرشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه، اظهار داشت: موارد بیماران مثبت ما در حدود یکماه اخیر به شکل فزاینده‌ای در تمام شهرستان‌های هرمزگان در حال افزایش بوده و متاسفانه در بندرلنگه بستری‌های ما خیلی بیشتر از شهرستان‌های دیگر نسبت به امکانات موجود بود.

 

وی افزود: ما در حال حاضر بیش از 200بیمار بستری در بیمارستان بندرلنگه داریم و در واقع وقتی بیماران کوویدی ما زیاد می‌شود ما باید تخت‌هایی را اضافه کنیم که بیماران دیگر هم نیاز داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: امروز در بازدیدی که به همراه معاون درمان وزارت بهداشت از بیمارستان شهدای بندرلنگه داشتیم قول‌های خوبی برای تقویت بنیه حاضر، بخش اکسیژن و آزمایشگاه این بیمارستان داده شد.

فرشیدی بیان داشت: با کمک خیرین یک افزایش 60 تخت خوابی نیز با کمک خیرین در بیمارستان شهدای بندرلنگه خواهیم داشت. 

وی گفـ: نیروی دریایی سپاه نصب بیمارستانی را بعهده دارند که می‌تواند کمک کند به بستری بیماران سرپایی و از فردا که این بیمارستان به بهره‌برداری می‌رسد تخت هایی که در کریدور چیده شده جمع آوری خواهند شد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان هرمزگان یادآور شد: ما در حال حاضر 1 هزار و پانصد بیمار بستری کووید در هرمزگان داریم و اینکه ایجاد تخت و آوردن تجهیزات درمان کرونا نیست درمان کرونا این است که بیمار نشویم  وکارمان به بیمارستان نکشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی.

فرشیدی در خصوص کمبود سرم و داروهای کرونایی گفت: ما در بخش تجهیزات بیمارستانی و داروهایی بیماران کرونایی از جمله داروی رمدسیویر کمبودی نداریم و روزانه 100 نفر به شکل درمان سرپایی این درمان را با این دارو در بیمارستان می‌گیرند البته کمبود سرم به شکل مقطعی بوده که از دیروز هم تولید سرم داخلی افزایش پیدا کرده و هم واردات داشته‌ایم که مطمئنا ظرف 48 ساعت آینده کمبود سرم رفع خواهد شد بعلت یک مختصر کمبود این تجهیزات اکنون فقط مختص بیمارستان‌ها هستند.

گزارش از: فتح الله میرکمانداری

انتهای پیام/88028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول