اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مشکل کمبود نیروی پرستار در قشم به زودی مرتفع خواهد شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان قشم ازپیگیری جهت رفع کمبود کادر پرستاری در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش موارد مثبت سوش جدید دلتا کرونا در قشم و ضریب اشغال تخت بالای ۷۰ درصد با کمبود پرستار و تخت های سرپایی مواجه شدیم که رفع کمبود این دو مهم بزودی محقق خواهد شد.

مشکل کمبود نیروی پرستار در قشم به زودی مرتفع خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بدنبال اوضاع حاد کرونا در قشم و افزایش شدید شمار موارد فوتی در این جزیره، حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با سفر به جزیره قشم  و بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستانی و درمانی این جزیره، آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا و نحوه خدمات دهی به مردم را مورد بررسی قرار داد.

دکتر حسین فرشیدی اظهار کرد: طی هفته های گذشته بیمارستان با ۹۰ تخت در حال ارائه خدمت بود؛ خیز جدید بیماری در این شهرستان موجب شد صد درصد تخت ها اشغال شود و به همت خیرین و منطقه آزاد تعداد تخت های بیمارستان به ۱۳۰ تخت افزایش یافت.

وی عنوان داشت: در صدد هستیم در کلینیک درمانی شهرستان قشم با تجهیز ۲۰ تخت  سرپایی و پذیرش بیماران بخشی از بار مراجعات به بیمارستان قشم کم کنیم.

فرماندار شهرستان قشم گفت: مهمترین مشکل و نگرانی در بحث کووید تامین پرستار است که مطالبه جدی مردم را به همراه دارد.

علیرضا نصری در حاشیه برگزاری ستاد مدیریت کرونا در قشم، افزود: در چند روز گذشته شرایط شهرستان قشم به وضعیت حادی رسیده است و آمارها نشان دهنده وضعیت فوق حاد از لحاظ شیوع کرونا دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با ایجاد بخش کووید ۱۹ در قشم شاهد افزایش تخت بیمارستانی برای رسیدگی به وضعیت بیماران باشیم.

نصری با اشاره به اینکه خوشبختانه با کمک دانشگاه علوم پزشکی و همکاری خیرین و منطقه آزاد قشم دغدغه کمبود اکسیژن برطرف شده است اضافه کرد: مهمترین مشکل و نگرانی در بحث کووید تامین پرستار است که مطالبه جدی مردم را به همراه دارد.

فرماندار شهرستان قشم در ادامه افزود:  باید سایر درمانگاه ها را در بحث رسیدگی به بیماران سرپایی و دریافت دارو آماده کنیم

دکتر فرشیدی با همراهی دکتر حسنی آزاد معاون آموزشی و متخصص عفونی دانشگاه، دکتر فخار معاون اجرایی مرکز بهداشت استان، دکتر صدیق مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه ضمن دیدار با مدیر شبکه بهداشت، رئیس بیمارستان، دادستان و فرماندار قشم از بخش های کووید و icu کووید بیمارستان قشم بازدید کرد.

طی نشست مشترک رئیس دانشگاه با فرماندار و دادستان شهرستان قشم ضمن بررسی آخرین تحولات بخش بهداشت و درمان قشم بر پیشگیری، کنترل و درمان کووید ۱۹تاکید شد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول