اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

عزاداری، ترویج فرهنگ مقاومت و شهادت است/ انتقاد امام جمعه قرچک از عدم حضور مسؤولان در نماز جمعه

امام جمعه قرچک از کم لطفی و عدم حضور بعضی از مسؤولان در نماز عبادی سیاسی جمعه انتقاد کرد.

عزاداری، ترویج فرهنگ مقاومت و شهادت است/ انتقاد امام جمعه قرچک از عدم حضور مسؤولان در نماز جمعه

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته  شهرستان پس از دعوت خود و همگان به تقوای الهی اظهار کرد: انسان با تقوا باید صبر پیشه کند و صبر و رستگاری انسان را به خدای بزرگ می‌رساند.

وی گفت: در محرم باید عزاداری حسین را حفظ و برای حسین(ع) عزاداری کنیم و با دشمنان حسین(ع) به مقابله برخیزیم، از همه مردم که در عزاداری‌های شرکت می‌کنند تقاضا دارم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند .

امام جمعه قرچک افزود: در مراسم عزاداری امام حسین (ع) پیام مهم و معرف امر به معروف و نهی از منکر ترویج پیدا می‌کند، باید در مراسم عزاداری‌ها درد دین داشته باشیم و به این هدف بزرگ نمی‌رسیم مگر اینکه تقوا داشته باشیم، باید محرمات را حفظ کنیم و حفظ محرمات با تقوا و دین داری میسر می‌شود.

اسماعیلی با اشاره اهمیت واقعه کربلا و عاشورا، بیان کرد: از کسانی که اقدام به راه اندازی مراسم عزاداری کردند تقدیر می‌کنم، برگزاری مراسم عزاداری ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت در جامعه است.

وی تصریح کرد: ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی است و گرامی می‌داریم یاد و خاطره سید آزادگان آیت الله ابوترابی که در آن زمان توسط ایشان اردوگاه‌ها تبدیل به دانشگاه شد و با وجود سختی‌های فراوان ایستادند و از ارزش‌های دینی و اعتقادی خود دفاع کردند.

امام جمعه قرچک گفت: وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی در خصوص اقدام سفیر انگلیس خبیث باید پاسخ محکم دهند، چرا که در طول تاریخ این کشور استعماری چنین اقدامات را انجام داده است و هدف آن‌ها تضعیف روحیه مردم و کم کردن اعتقادات مردم است.

اسماعیلی عنوان کرد: پایگاه‌های تزریق واکسن در شهرستان قرچک کم است و نیاز به افزایش پایگاه تزریق واکسن داریم، همچنین نیازمند دریافت واکسن کرونای بیشتر برای مردم هستیم.

وی اظهار کرد: از زحمات شبانه روزی رئیس جمهور که با اقدامات جهادی خود و با حضور در داروخانه و بیمارستان‌ها را تقدیر می‌کنیم، امیدواریم در این مسیر موفق باشند.

امام جمعه قرچک در پایان با انتقاد از عدم حضور بعضی از مسؤولان در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان، بیان کرد: نماز جمعه نماز وحدت آفرین است که اقشار مختلف مردم در نماز جمعه شرکت می‌کنند و حضور مسؤولان باعث افزایش اتحاد و همدلی می‌شود، مردم و اقشار مختلف نیز در این مراسم هر گونه مشکلی داشته باشند از مسؤولان جویا می‌شوند که بعضی از مسؤولان و روسای ادارات در خصوص حضور در نماز جمعه کم لطفی می‌کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول