اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

همه باید برای مقابله با کرونا بسیج شویم/ انتقاد به قطعی برق در مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه همه باید بسیج شویم،گفت: مسوولان دانشگاه‌های علوم پزشکی هم باید کار را با جدیت پیگیری کنند، تمدید دوره طرح پرسنل و باز جذب‌شان راهکار مناسبی برای جبران کمبود نیرو و برای دلگرم‌کردن پرستاران و کادر درمان است‌.

همه باید برای مقابله با کرونا بسیج شویم/ انتقاد به قطعی برق در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و خطیب جمعه ساری در نمار جمعه هفته اول محرم ۱۴۰۰ مصلی این شهرستان، اظهار کرد: تقوا بهترین درس از عاشورای حسینی است که همه باید آن را بگیریم، تمام این ۷۲ نفر نمونه بارزی از تقوا هستند.

وی افزود: بی‌تقوایی انسان را به قدری شیفته دنیا می‌کند که پسر پیغمبر را هم به وضعی فجیع به قتل برساند، پس در این روزها باید از تقوا درس و از بی‌تقوایی عبرت بگیریم.

محمدی‌لائینی با اشاره فرموده امام حسین (ع)، تصریح کرد: شیعیان ما به‌دنبال مکر و فریب نیستند، همچنین شهید سردار سلیمانی فرمودند که ما  "ملت امام حسینیم"، این حبیب و مظاهر زمان اگر روز عاشورا بود یکی از اصحاب بزرگ آقا اباعبدالله (ع) بود.

خطیب جمعه ساری به تعریف امام حسین (ع) پرداخت و گفت: دنیایی از عظمت، گفتنی‌ها، ارزش‌ها و فضیلت‌ها از آن حضرت است، امام غم دین داشت، بر این باور بودند که اگر امثال یزید حکومت کنند فاتحه دین خوانده می‌شود، چه خوب است امروز مردم و حکمرانان به همان اندازه که غم مادیات دارند غم دین داشته باشند.

این مسؤول یادآور شد: ما خانواده‌های متدین کم نداریم سر و وضع فرزندانشان باید نشان‌دهنده مذهب و دین باشد، توجه به حجاب و چادر و فریضه‌های دینی ضرورت دارد چرا که امام حسین‌ (ع) در اول جنگ نماز ظهر به اقامه نماز پرداختند، نباید بگذاریم بی‌تفاوتی دین بر ما چیره و غالب شود‌.

وی همچنین اضافه کرد: امام حسین (ع) غم مردم داشت و بی‌تفاوت نبود، دردمند بود، ایشان غم اصحاب خودش را داشت در شب عاشورا بیعت را از اصحاب خود برداشت در عین اینکه سعادت‌شان را می‌خواست، امام آن اصحاب بی‌معرفت نبودند و وظیفه‌شناس بودند‌.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه " کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود"، ادامه داد: حضرت غم اهل بیت (ع) را داشت و در آخرین وداع به خانواده گفت خودتان را برای بلا آماده کنید، تمام تشنگی‌ها و مصیبت دیدن‌ها یک طرف عصر عاشورا تا پایان اسارت یک طرف! 

خطیب جمعه ساری یادآور شد: اهل بیت امام حسین‌ (ع) در زمان خداحافظی با حضرت از خیمه بیرون آمدند، هر کسی با ایشان گفت‌وگو کرد، غم و ناراحتی بر فضا حاکم بود، بار دوم زمانی که ذوالجناج خونین بی‌صاحب برگشت همه دسته‌جمعی از خیمه به بیرون آمدند.

این مسؤول در خطبه دوم اظهار کرد: در این روزهای بسیار مهم و حساس توجه به تقوا این دستورالعملی مهم ضرورت دارد، باید از امامان خودمان درس تقوا بیاموزیم و با تقوا خودمان را شبیه امام کنیم، اگر با تقوا باشیم با امام خود همسان هستیم.

وی ضمن تسلیت به‌مناسبت در پیش بودن ایام تاسوعا و عاشورا، خاطرنشان کرد: همزمان با سالروز آزادی آزادگان از زحمات و خدمات آزادگان سرفراز که در شکنجه‌گاه‌ها و اسارت‌گاه‌های صدامیان برای ما عزت آفریدند.

محمدی‌لائینی اعلام کرد: بیست و یکم مرداد ماه با عنوان روز جهانی "دریای خزر" نامگذاری شده است، که نشان از اهمیت جهانی این دریاچه دارد، ولی متاسفانه این دریا که یک فرصت عظیم، اقتصادی، گردشگری و تاثیرگذاری در اقلیم مازندران، تفریحی و همچنین اینکه نشانه‌ای از عظمت خدا است، خطراتی هم آن را تهدید می‌کند‌.

خطیب جمعه ساری گفت: ورودی آب شیرین به دریا که ضروری است در حال کم شدن است، همچنین پسماندهای شیمیایی و صنعتی آلوده به دریا منتقل می‌شود، همچنین سلسله مجوزهایی در کنار دریا در حال اجرا است که این‌ها ورود نمک در مقیاس ده‌ها تن به دریا را به همراه دارد که با شور شدن آب دریا آبزیان به خطر افتاده و کاهش تبخیر و باران را دربر دارد، باید جلوی این مجوزهای صنعتی و غیرصنعتی که نمک به دریا وارد می‌کند را بگیریم.

این مسژول با اشاره به پیام عاشورا، تاکید کرد: امروز ملت امام حسین (ع) دچار یک بلایی به نام ویروس " کرونا " است، سوش جدید با نام دلتا فوق العاده خطرناک است به‌گونه‌ای که مقام معظم رهبری در خطبه اخیر زمین بازی و میدان جنگ را تغییر دادند.

وی گفت: مقام معظم رهبری که مهم‌ترین جنگ دشمن را جنگ فرهنگی و فوری‌ترین آن را جنگ اقتصادی می‌دانستند دو روز پیش مسئله اول ما را کرونا خواندند و اینجا را میدان جنگ دانستند، همه باید راه درست مبارزه با این بیماری را بشناسیم و عمل کنیم.

محمدی‌لائینی تاکید کرد: جدی گرفتن طرح غربالگری شهید سلیمانی که در مرحله ششم قرار دارد و همچنین دارو و امکانات بهداشتی فراهم باشد، دیروز رئیس جمهور شخصا به داروخانه‌ها رفتند، تقویت و سرعت در اجرای طرح واکسیناسیون نیز ضرورت دارد، امیدواریم خیرین هم همت کنند با رویکرد مسجدمحوری به خانواده‌های نیازمند کمک شود، ما و ائمه جمعه هم پای کار هستیم، الان در مصلی طرح واکسیناسیون در حال اجرا است.

خطیب جمعه ساری با تاکید بر اینکه همه باید بسیج شویم، ادامه داد: مسوولان دانشگاه‌های علوم پزشکی هم باید کار را با جدیت پیگیری کنند، تمدید دوره طرح پرسنل و باز جذب‌شان راهکار مناسبی برای جبران کمبود نیرو و برای دلگرم‌کردن پرستاران و کادر درمان است‌.

این مسؤول با بیان اینکه بانک خون با کمبود خون مواجه شده از ملت امام حسین (ع) می‌خواهیم برای افزایش ذخایر خون قدم بردارند، گفت: این ملت باید همچون حضرت عزیز باشند، یکی از شاخصه‌های مهم قیام عزت است، امام حسین (ع) شهید شد ولی ذلیل نشد، کاری که موجب ذلت و سرشکستگی و حقارت بود از اهل ییت (ع) هرگز مشاهده نشد، پس این عزت برای این ملت باید حفظ شود‌.

وی تصریح کرد: همین شرایط کرونایی زیبنده مملکت امام حسین (ع) نیست باید ضعف‌ها را برطرف کنیم، اقتصاد نباید فقرزا باشد باید کفاف و عفاف را برای مردم به ارمغان بیاورد، باید اقتصاد را به درون ملت گره بزنیم، ادارات ما ناراضی‌تراش بوده زیبنده ملت نیستند.

محمدی‌لائینی یادآور شد: دام‌های ما در حال تلف شدن هستند بعد نهادهای دامی صدها هزار تن در بنادر در حال پوسیدن هستند یا در بازار آزاد خرید و فروش می‌شوند، برخی نهادها در تراز ملت امام حسین (ع) نیست، همین خاموشی‌ها را ببینید آدم یاد اوایل جنگ می‌افتد، آیا افزایش مصرف را پیش‌بینی نکردند؟ یا که چاره‌ای نیاندیشدند؟ مدیریت نیروگاه تولید برق در مازندران باید پاسخگو باشد! جزئیات به چه صورت است؟

خطیب جمعه ساری گفت: ملت امام حسین (ع) همچون حضرت عباس (ع) که از شمر امان‌نامه قبول نکردند هستند، حال چگونه برخی از مسؤولان ما تابعیت خارجی دارند؟ ملت امام حسین (ع) عزیز است، مجلس این ملت نباید ذلیل باشد نه اینکه در آن با یک زن خارجی عکس یادگاری بگیرند، امروز در دنیا نمایندگان مقاومت را در صف اول قرار می‌دهند، هر مدیریت و دیپلماسی و مذاکره که اسباب ذلت را فراهم کند مورد توجه این ملت نخواهد بود.

 

 به بهانه انتقال مسؤولیت خدمات‌رسانی را فراموش نکنید

مهرداد محمدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران نیز در سخنرانی پیش از خطبه از نماز جمعه ساری، اظهار کرد: همانطور که مستحضرید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از سال ۱۳۷۲ تشکیل شده و با کمک مومنین اقدامات موثری را انجام داده است.

  وی افزود: ستاد احیا به‌عنوان یک ستاد پیشرو در مسائل اعتقادی و انقلابی در نظام جمهوری اسلامی براساس منویات حضرت امام و مقام رهبری تشکیل شده و برنامه‌های بسیار مفیدی را در سال‌های گذشته و امروز دارد. 

محمدی تصریح کرد: در اصل هشتم قانون اساسی ما به امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده و در سال ۱۳۹۴ قانون حمایت از آمران معروف به تصویب شد ولی متاسفانه از طرف دولت ابلاغ نشد، جزو ۱۳ قانونی است که دولت گذشته آن را ابلاغ نکرده! ولی با توجه به مصوب شدن و لازم‌الاجرا بودن در حال اجرا است‌. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران یادآور شد: دهه اول ماه محرم همه ساله دهه امر به معروف و نهی از منکر است، جوهره این قیام همین همین است، امسال شعار محوری این ستاد، با عنوان " قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر و مسوولان پاسخگو" نامگذاری شده، در فضای مجازی دو هشتگ " همه مسؤولیم و بی تفاوت نباشیم" منتشر شده است‌. 

این مسؤول با بیان اینکه تلاش‌مان تسهیل‌گیری در مسیر احیای این فریضه است، ادامه داد: مقام رهبری در دیدار اخیر با قوه قضاییه احیای امر به معروف و نهی از منکر را با عنوان حقوق عامه در نظر گرفتند و آن را واجب دانستند، همه مردم با کمک مسؤولان باید پای کار این فریضه بیایند.

  وی همچنین تاکید کرد: امسال تلاش‌مان احیای شورای امر به معروف و نهی از منکر در محلات با محوریت امام جماعت است، امروز در چهارم محرم با عنوان " خانواده و پرورش فرزندان" باید بگوییم تلاشمان ارائه آموزش‌های پایه‌ای توسط نخبگان و آموزش و پرورش است. 

محمدی اعلام کرد: یکی از بالاترین معروف‌ها پرورش نسل جوان برای اعتلای جمهوری اسلامی است و به تعبیر مقام رهبری پس از ایجاد نظام اسلامی حفظ آن با پرورش فرزندان برومند در حوزه‌های مختلف باید فرهنگ علوی و عاشورایی در جامعه طنین‌انداز باشد. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران همچنین به حمایت از گروه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: توجه به حجاب و عفاف، در حوزه محیط زیست دچار آسیب‌های زیادی هستیم   با نظام مسئله‌شناسی و جریان‌سازی و مطالبه‌گری در این راستا ورود می‌کنیم، بحث نظارت عمومی بر دستگاه‌های دولتی و ترک فعل‌ها از سوی مسؤولان و ترویج فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر از وظایف ما است. 

این مسإول اضافه کرد: امروز موضوع مهم کرونا شرایطی را ایجاد کرده که همه آحاد مردم درگیر شدن برای حل و ریشه‌کن شدن آن باید تلاش کنیم، برخی در گذاشتن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی می‌کنند که باید جدی بگیرند، هیأت مذهبی در فصای باز با فاصله‌گذاری مراسم‌ها را برگزار می‌کنند که جای تقدیر دارد. 

وی با بیان اینکه امروز کادر درمان خسته شدند، گفت: نیازمند کمک هستند خوشبختانه بسیج و سپاه پای کار آمدند، خواهش دارم همه کمک کنند تا از این شرایط خارج شویم، بسیاری از مردم نذرهایی دارند خواهش می‌کنم جای نذر اطعام‌دهی به نذر خون توجه کنند.

  محمدی تصریح کرد: با وجود ممنوعیت ورود به استان مسافران در ایام تعطیلات به مازندران سفر می‌کنند که درست نیست همه توصیه کنیم که رعایت کنند، ما در شرایطی قرار داریم که دولت مردمی شکل گرفته و انتقال مسؤولیت را در پیش داریم از مسؤولان میخواهم به بهانه انتقال سمت خدمات‌رسانی را فراموش نکنند تا مردم طعم خدمت را بچشند. 

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول