اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وعده اتریش برای ارائه کمک‌های آموزشی و پزشکی به قرقیزستان

در دیدار مقامات ارشد اتریش و قرقیزستان در شهر «بیشکک» بر ارائه همکاری در زمینه پزشکی تاکید شد.

وعده اتریش برای ارائه کمک‌های آموزشی و پزشکی به قرقیزستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در محل وزارت بهداشت، درمان و توسعه اجتماعی جمهوری قرقیزستان، جلسه ای بین «الغ بیک بکتورگانوف» معاون وزیر و «ویلی کمپل» سفیر اتریش در «بیشکک» که محل اقامتش در شهر «نورسلطان» می‌باشد، برگزار شد.

در این دیدار طرفین در مورد مسائل همکاری در زمینه حمایت از خدمات پزشکی انکولوژیکی(سرطانی)، آموزش پرسنل پزشکی و همچنین آموزش پیشرفته پزشکان متخصص در اتریش بحث و تبادل نظر شد.

بکتورگانوف به طرف اتریشی اطلاع داد وزارت بهداشت ، درمان و توسعه اجتماعی جمهوری قرقیزستان سیاست دارویی مبتنی بر شواهد را دنبال می‌کند و با استفاده از تجهیزات پزشکی مدرن با فناوری پیشرفته به بیماران سرطانی خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

وی در عین حال تاکید کرد که مرکز ملی سرطان و خون شناسی تنها موسسه ای است که مراقبت های تخصصی برای بیماران سرطانی در قرقیزستان ارائه می دهد.

مقام قرقیز ادامه داد: 80 درصد از بیمارانی که برای بیماری های انکولوژیکی تحت درمان ویژه قرار می‌گیرند ، نیاز به پرتودرمانی دارند چه به صورت مستقل و چه از نظر درمان ترکیبی یا پیچیده و همچنین درمان با استفاده از رادیوایزوتوپ در مراحل اولیه از جمله این خدمات است.

 طرف اتریشی نیز در این دیدار گفت: 2 شتاب دهنده خطی در جولای سال جاری نصب شده است که به بیماران ما اجازه می دهد با استفاده از آخرین فناوری ها تحت درمان قرار گیرند.

کمپل به نوبه خود از استقبال گرم طرف قرقیزستان تشکر کرد و گفت که اتریش علاقه مند به توسعه روابط دوجانبه در زمینه مراقبت های بهداشتی، علوم پزشکی و همچنین آموزش متخصصان پزشکی در مراکز تحقیقاتی و کلینیک ها در اتریش است.

وی افزود: علاوه بر این ما آمادگی ارائه کمک مالی شامل 60 درصد وام، 40 درصد مولفه کمک هزینه خرید تجهیزات پزشکی برای درمان بیماران سرطانی را داریم.

در نتیجه ملاقات ، طرفین به توافق رسیدند که تدوین پیش نویس سند همکاری در این راستا را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول