اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری تاجیکستان با سازمان ملل و اتریش برای مبارزه با افراط‌گرایی

دادستان کل تاجیکستان در سفر به «وین» با رئیس دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل، مدیر مرکز پیشگیری از درگیری سازمان امنیت و همکاری اروپا و مدیر کل وزارت دادگستری اتریش دیدار و گفت و گو کرد.

همکاری تاجیکستان با سازمان ملل و اتریش برای مبارزه با افراط‌گرایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «یوسف رحمان» دادستان کل تاجیکستان در سفر کاری از «وین» بازدید و با مقامات سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و دادگستری اتریش ملاقات کرد.

در دیدار دادستان کل تاجیکستان با «غاده فتحی والی» رئیس دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل موضوعاتی مانند امنیت افغانستان، تهدید و چالش‌های مربوط به وخامت اوضاع در این کشور، ضرورت تشدید مقابله با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تروریسم و حمایت مالی آن، حمایت از مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی، تجارت انسان، مهاجرت غیر قانونی، مبارزه با فساد، کمک به اجرای مشترک «استراتژی مقابله با تروریسم و افراط گرایی در تاجیکستان برای سال‌های 2021-2025» و سایر موضوعات مهم بررسی شد.

غاده فتحی والی به طور ویژه تاکید کرد که برنامه‌های در حال اجرا و پروژه‌های جدید دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در آسیای مرکزی با در نظر گرفتن اطلاعات دریافتی و مطابق با تهدیدها و چالش‌های امروز، مجددا بررسی می‌شوند.

در این راستا، بازدید کارشناسان ارشد دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل به آسیای مرکزی، از جمله به تاجیکستان برنامه ریزی شده است.

طرفین همچنین در مورد گسترش روابط دوجانبه و کمک به برگزاری رویدادهای بین المللی و مشترک توافق کردند.

دادستان کل تاجیکستان با «توولا یوریلا»، مدیر مرکز پیشگیری از درگیری سازمان امنیت و همکاری اروپا در اروپا و «الینا کوپچینو» رئیس بخش تهدیدات فراملی این سازمان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار وضعیت اجرای برنامه‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه‌های نظامی - سیاسی و انسانی، حمایت این سازمان از اجرای مشترک «استراتژی مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم در تاجیکستان برای سال‌های 2021-2025» مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

همچنین در طول این ملاقات، موضوعات مربوط به عدم حضور افراد دارای قصد مجرمانه در رویدادهای سازمان امنیت و همکاری اروپا، وضعیت امنیت در افغانستان و تاثیر آن به کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا و سایر مناطق، مبارزه با تروریسم و حمایت مالی آن، مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی، کمک به توسعه زیرساخت‌ها و اطلاعات کارمندان نهادهای دادستانی و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین بررسی شدند.

طرفین موافقت کردند که در آینده نزدیک ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا طی سفر کاری از تاجیکستان بازدید کند.

یوسف رحمان در چارچوب این سفر کاری همچنین با مدیر کل وزارت دادگستری اتریش، معاون دادستان کل، مقامات بلند پایه وزارت کشور و سایر مقامات رسمی این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

در جریان این مذاکرات، مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، جرایم سازمان یافته فراملی، تامین و حفاظت حقوق و آزادی انسان و شهروندان تاجیکستان در چارچوب توافقات بین المللی سازمان ملل، وضعیت امنیت در افغانستان و تاثیر آن به منطقه و جهان، استرداد افراد تحت پیگرد بین المللی و خطر آنها برای کشورهای اتحادیه اروپا در زمینه نمونه‌های مشخص، ارائه حمایت حقوقی در زمینه پرونده‌های جنایی و سایر موضوعات مهم حقوقی بررسی شدند.

طرفین در مورد تقویت روابط مستقیم دوجانبه و ارتقا زمینه‌های مختلف همکاری حقوقی بین دو طرف توافق کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول