اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

استقرار انقلاب اسلامی ایران مدیون مجالس عزاداری امام حسین(ع) است

جانشین سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: جرقه اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همچنین استمرار آن، مدیون برپایی محافل و مجالس عزاداری برای امام حسین (ع) است.

استقرار انقلاب اسلامی ایران مدیون مجالس عزاداری امام حسین(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار هدایت الله امیری افزود: عزاردای امام حسین(ع) برکات زیادی را برای جامعه اسلامی و حتی جامعه جهانی دارد و حماسه ایثاری که در دفاع مقدس نیز شکل گرفت به تاسی از قیام این امام بزرگوار بود.

وی بیان داشت: درقالب مراسم عزاداری امام حسین(ع) است که روح انقلابی و ظلم ستیزی و همچنین  روح ایثار، شجاعت و قیام در مقابل استکبار زنده می‌شود.

جانشین سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به فلسفه عزاداری سالانه در ماه محرم برای امام حسین(ع)، اظهارداشت: نخستین فلسفه عزاداری و برگزاری مجالس برای امام حسین(ع)، زنده نگه داشتن مکتب  و دین اسلام است.

سردار امیری یادآورشد: برقراری پیوند عاطفی بین مردم و ائمه اطهار(ع) وهمچنین تبلیغ و ترویج دین اسلام و آشنایی مردم با معارف عمیق اسلام از دیگر فلسفه عزاداری برای امام حسین (ع) است.

وی ابرازداشت: با برپایی محافل و مجالس عزاداری است که یک ارتباط روحانی در قلب مردم شکل می گیرد.

جانشین سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ادامه داد: علاوه بر مباحث دینی و احکام بخشی از مسائل مهم جهان اسلام و بخشی از مسائل سیاسی کشور و دنیا در مجالس عزاداری امام حسین (ع) برای مردم تبیین می‌شود.

سردار امیری گفت: لذا دلیل بعدی فلسفه عزاداری بر امام حسین (ع) برقراری وحدت و استحکام وحدت مردم است، این که مردم در کنار هم قرار می گیرند و دلهایشان به هم نزدیک می‌شود.
وی گفت: هیات‌های مذهبی که شکل می‌گیرد به طور کاملا مردمی و بدون دخالت دولت است و با هزینه مردمی نیز اداره می‌شود.

جانشین سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ادامه داد: بخشی از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه نیز به برکت مراسم عزاداری امام حسین(ع) برطرف می‌شود لذا عزاداری امام حسین برکات و اثرات ارزشمند معنوی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی را دارد که با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول