اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سجادی: قیمت نان در گلستان نسبت به استان‌های همجوار ارزان‌تر است/ پرداخت کامل مطالبات کشاورزان گلستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان گفت: میانگین قیمت نان در استان گلستان نسبت به استان‌های همجوار ارزان‌تر است.

سجادی: قیمت نان در گلستان نسبت به استان‌های همجوار ارزان‌تر است/ پرداخت کامل مطالبات کشاورزان گلستان

سیدخالق سجادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به پدیده خشکسالی در استان گلستان اظهار کرد: در سال جاری بالغ بر 450 هزار تن گندم از کشاورزان استان گلستان خریداری شد و در این راستا تمامی مطالبات گندم‌کاران استان نیز به موقع پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: اگر در پرداخت وجوه برخی از کشاورزان دو هفته تاخیر شد مشکل از سوی اداره کل غله نبوده است، کشاورزان به دلیل اینکه در سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی ثبت‌نام نکرده بودند این تاخیر در پرداخت مطالبات آنها به وجود آمد.

* آرد تمام خبازی‌های استان از گندم تولیدی گلستان تامین می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه مطالبات کلزاکاران استان گلستان نیز به موقع و به طور کامل پرداخت شده است، گفت: سال گذشته ۱۶۰ هزار تن کلزا خریداری شد و این رقم امسال ۶۵ هزار تن بوده است.

 

سجادی در خصوص وضعیت کیفی آرد استان گلستان بیان کرد: آرد تمام خبازی‌های استان از گندم تولیدی گلستان تامین می‌شود حتی یک کیسه آرد از خارج استان وارد نمی‌کنیم.

وی با اشاره به کیفیت مطلوب آرد خبازی‌های استان گفت: گندم و آرد استان گلستان از بهترین کیفیت در سطح کشور برخوردار هستند هیچ خبازی بهانه‌ای از بابت کیفیت آرد نمی‌تواند داشته باشد، متاسفانه برخی خبازان معتقد هستند آرد یارانه‌ای نوع دو نسبت به نوع یک کیفیت بهتری دارد.

* کمبود آرد در گلستان نداریم/ ۱۶۰ تن آرد به سرانه مصرف ماهانه آرد در استان اضافه شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان اظهار کرد: آرد یارانه‌ای نوع یک به ازای هر کیسه ۳۲ هزار تومان است و آرد یارانه‌ای نوع دو به ازای هر کیسه ۵۳ هزار تومان قیمت دارد، به نانوا این اختیار داده شده است که آرد مورد نیاز خود را از هر کارخانه‌ای در استان خریداری کند اما برخی خبازان تمایل دارند از طریق شرکت تعاونی و یا اتحادیه خبازی آرد مورد نیاز خود را تامین کنند.

سجادی در خصوص تشکیل صف‌های نانوایی در روزهای اخیر و شائبه کمبود آرد در استان گلستان گفت: هیچ کاهشی در سهمیه آرد استان گلستان وجود ندارد ۱۶۰ تن آرد به میزان سرانه مصرف ماهانه آرد در استان اضافه شده است.

وی بیان کرد: میانگین سرانه مصرف آرد در کشور ماهانه به ازای هر نفر هشت کیلوگرم است و این میزان در استان گلستان هشت کیلو و ۷۰۰ گرم برآورد شده و نشان می‌دهد مردم گلستان ۷۰۰ گرم آرد بیشتر از میانگین کشوری مصرف می‌کنند.

*وجود صف‌های طولانی ناشی از عدم نظارت کافی است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان وجود صف‌های طولانی را ناشی از عدم نظارت کافی از سوی دستگاه‌های نظارتی برشمرد و گفت: به دلیل اینکه قیمت نان پایین بود آرد استان به قنادی و یا جای دیگری فروخته می‌شد، اداره غله متولی نظارت در این بخش نیست این وظیفه به عهده اداره صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده است اما در راستای همکاری هر چه بیشتر ۵۰ نفر از همکاران را در اختیار اداره صمت و فرمانداری قرار دادیم تا نظارت‌ها را بیشتر کنند.

 

سجادی با اشاره به گرانی قیمت نان در استان گلستان گفت: دولت آرد را گران نکرده و با قیمت قبلی در اختیار خبازان قرار گرفته است، با توجه به اینکه هزینه‌های جانبی اعم از دستمزد کارگران، بیمه، نمک، خمیرمایه، آب، برق، گاز و اجاره مغازه افزایش یافته است دولت با هدف حمایت از خبازان اقدام به این کار کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد قیمت نان افزایش داشته است، افزود: میانگین وزن و قیمت نان در استان گلستان نسبت به استان‌های همجوار ارزان‌تر است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول